Első helyen a Coca-Cola
A 100 legértékesebb világmárka
32 hozzászólás
Molnár Gergely    2010.10.02

Szeptemberben tették közzé a világ legértékesebb márkáinak százas listáját, eszerint a legértékesebb márkanév idén a Coca-Cola, amelynek márkaértéke több mint 70 millió dollárt ér. Nem meglepő, aligha találhatnánk olyan települést a világon, ahol ne lenne kirakva legalább egy a legendás piros-fehér logóból (leszámítva talán Észak-Koreát).

A Coca-Cola az első helyen
A Coca-Cola az első helyen

Az Interbrand cég által készített összeállítás nem a cégek értékét, vagyonát rangsorolja, hanem egy bonyolult, számos pénzügyi mutatót figyelembe vevő számítás végeredménye alapján szerkesztett lista. Számos kritériumnak kell megfelelni ahhoz, hogy szerepeljen egy márkanév az összesítésben. A feltételek között szerepel például az átlátható pénzügyi helyzet, valamint a márkának legalább három kontinensen kell jelen lennie. A listán nagyrészt amerikai cégek szerepelnek - az első hét kizárólag amerikai – a felsorolásban informatikai, elektronikai cégek, nagy divat márkák, több autógyár és alkohol márka is helyet kapott. A legnagyobb növekedést az okostelefonok piacán élvonalbeli Apple érte el, mivel figyelemre méltó módon 37 százalékkal nőtt a márka értéke és a 17. helyen áll, a nagy vesztes pedig a Harley-Davidson, 24 százalékkal csökkent márkanevének értéke és összességében a 98. a listán.

A Google is erőteljesen
növekedett
A Google is erőteljesen növekedett

A Coca-Cola után a számítástechnikában érdekelt cégek szerepelnek a lajstromban, második az IBM, harmadik a Microsoft, negyedik a Google (36 százalékos márkaérték-növekedéssel)! Az első nem amerikai cég a nyolcadik helyezett Nokia, azonban Finnország büszkeségének márkaértéke 15 százalékkal csökkent, a tavalyi ötödik helyről csúszott vissza, így nem lehet büszke idei helyezésére.

Előkelő helyen a BMW
Előkelő helyen a BMW

Meglepő módon a luxusautók gyártásában nagy múltra visszatekintő Porsche (72.) és Ferrari (91.) a lista vége felé kapott helyet, ugyanakkor több autómárka, mint például a Toyota (11.), a Mercedes-Benz (12.), a BMW (15.) vagy a Honda (20.) az első húsz között végzett. Az országok rangsorát utcahosszal az Egyesült Államok vezeti 761 millióval, a második Németország 98 millió dollárral.

Érdemes megnézni a teljes listát, mely ide kattintva elérhető.

avatar
Lafleur
-
2010.10.29. 19:45
32
Gery: Gondolom előtte felmérték a márkanév értékét és annak alapján. Nagyon érdekes lista!
avatar
gery
-
2010.10.18. 23:09
31
Ez a lista lehet tudni milyen szempontok szerint jött létre?
avatar
Karessz
-
2010.10.06. 15:28
30
Helló Toma!
Azt a könyvet én is meg akarom szerezni az Apple-ről mert nagyon érdekel engem is :)
avatar
Szeki
-
2010.10.06. 13:10
29
Mindenhova befészkelte magát :P
avatar
Toma
-
2010.10.06. 12:26
28
legjobb tudásom szerint amúgy a coca-cola annak is köszönheti ezt, hogy csupán 3 vagy 5 oszágban nincs jelen csak a világon..:)
avatar
volverin
-
2010.10.04. 15:31
27
Marci20: megtörténik sztem is :)
avatar
intel
-
2010.10.03. 19:37
26
cocacolán nem lepődtem meg mert tényleg mindenho ljelen van és az összes kisbolt bejáratánál ott virít a bazinagy reklámlogója :P
avatar
Sammy
-
2010.10.03. 19:30
25
Toma: azt en is elolvasnam majd ird meg milyen!
avatar
Toma
-
2010.10.03. 17:29
24
pont láttam valamelyik nap egy könyvet a következő címmel: Az Apple sikertörténete, meg fogom venni..mert nagyon sok dolog lehet benne meg tényleg sikertörténet az övéké:)
avatar
Torpedo
-
2010.10.03. 17:19
23
Marci20: pár év és Apple behozza a Microsoftot :)
avatar
Blackjack
-
2010.10.03. 12:33
22
Micsoda lista!!!
avatar
jazmina
-
2010.10.03. 11:25
21
Ott van a listában a L\'oreal!
avatar
Toma
-
2010.10.03. 11:05
20
ezekről mindig tanulunk órákon és tényleg így van :)
és az a durva, hogy ami nem található itt de szintén a világtrendek között van a L\'oreál...asszem a válság ideje alatt tudta növelni a bevételét és értékesebb lett:)
avatar
biropeti
-
2010.10.02. 22:23
19
Igen a Zara engem is meglepett, igaz az tény hogy nagyon sok helyen van üzletük és van egy bizonyos célközönség aki csak ott vásárol.
avatar
jazmina
-
2010.10.02. 21:53
18
Igen, elég komolyan ott vannak a divatmárkák, azt tudtam, hogy a Zara tulajdonosa a leggazdagabb üzletemberek között van, viszont meglep, hogy maga a márka is a 100-ban benne van. Nagyon érdekes ez a lista!
avatar
jazmina
-
2010.10.02. 21:49
17
Köszi szépen gabesz, végülis nincs kiemelve ááá... :D Nem baj ilyen az én formám, kicsit szétszórt. :)
avatar
Kitti
-
2010.10.02. 21:36
16
megnéztem a teljes listát és a divatmárkák is ott vannak azért :)
avatar
gabesz21
-
2010.10.02. 18:53
15
Ott a cikk végén a link jázmina :) asszem Burberry volt az utolsó
avatar
jazmina
-
2010.10.02. 18:45
14
Divat cégek közül mik voltak a listán? Vagy hol tudom megnézni ezt a listát?
avatar
Marci20
-
2010.10.02. 18:04
13
Microsoft a 3. IBM megelőzte? Na ez meglepett! coca cola pedig menni fog még nagyon sokáig higyjétek el:)
avatar
gabesz21
-
2010.10.02. 17:45
12
Az egy szivatós oldal mert én se tudom eldönteni, de inkább millió. Megnéztem 1-2 külföldi oldalon és ott nem is írtak összeget mert ők se tudták :D vhol meg billion van.

A lényeghez: a Google és Apple lesz a két nagy rivális ez már fix!
avatar
giorgio_boy
-
2010.10.02. 17:28
11
Volverin: igen az 1,2 (E)-ben igazad van :) a tizedes mozog egyet az első 0 miatt és így valóban 1200 Ft. de az említett 70,452-nél és a listán szereplő többi számnál, a vessző funkciója csupán elválasztás. az angolszász rendszerben tizedes pontot használnak. a számítástechnikában is ezért használják azt.
avatar
giorgio_boy
-
2010.10.02. 17:05
10
De például külföldi blogokon mindenki billion-t ír és találtam olyat ahol 2008ban a Google vezetett, és oda is billion-t, azaz milliárdot írtak. Illetve még 2005ös becslést is találtam ahol szintén azt írták hogy \"the brand name of Coca-Cola is worth approximately $67 billion\"...

de nem fogunk összeveszni :D azt hiszem mindenki nevében mondhatom hogy mi a 70 millió töredékének is szívesen örülnénk :)
avatar
flashy2
-
2010.10.02. 15:56
9
jjjja a márka nevének az értéke? ó értem.
avatar
LosSantos
-
2010.10.02. 15:54
8
giorgio_boy: nem tudom, lehet neked van igazad, de az összes többi újság is ezt közölte

\"Nyilvánosságra hozta a 100 legértékesebb világmárkából összeállított 2010-es rangsorát az amerikai Interbrand tanácsadócég. A listát 2009-hez hasonlóan a Coca-Cola, az IBM és a Microsoft vezeti, 70, 64, illetve 60 millió dolláros értékkel.

origo.hu\"

mivel itt a márkanevet értékelik el tudom képzelni hogy ennyi, de nem tudom, ez egy jó kérdés :D
avatar
flashy2
-
2010.10.02. 15:51
7
hmmmm ezt én nem tudom eldönteni hát ésszerűség lapaján meg a számok törvénye alapján 70 millió viszont azt meg ekvésnek találom... na de tökmind1!!!

az Apple tovább menetel felfelé :)
avatar
volverin
-
2010.10.02. 15:46
6
Giorgio: a-a. ha valami úgy van írva hogy 70,452 (M) akkor az 70,452 millió...

Pl kisbolt: sütemény 1,2 (E)

Akkor az a te felépítésed szerint 12 000 FT, pedig nem, hanem 1,200 Ft. Matek!

Egyébként nem lep meg a Coca Cola, mivel mnidden gyorsétteremben stb ott virít, ezt issza mindenki.
avatar
giorgio_boy
-
2010.10.02. 15:33
5
LosSantos: igen csak megnéztem a listát - 70,452 - felette ott van hogy ($m), tehát még hozzá jön hat db \"0\". 70,452,000,000 az így kapott eredmény :)
avatar
giorgio_boy
-
2010.10.02. 15:31
4
LosSantos: igen csak megnéztem a listát - 70,452 - felette ott van hogy ($m), tehát még hozzá jön hat db \"0\". 70,452,000,000 az így kapott eredmény :)
avatar
LosSantos
-
2010.10.02. 14:59
3
giorgio:boy: pedig 70 millió. Ott van hogy márkanévnek az értéke, nem a cégé..
Aviator stílusú Gucci napszemüveg
Szerintem egy barna lencsés aviator stílusú napszemüveg egyetlen férfi kelléktárából sem hiányozhat.

IdĂ©n sem lesz hiány Ăşj karĂłrákbĂłl, erről a bázeli ĂłrakiállĂ­tás gondoskodik. Folyamatosan frissĂĽlő cikkĂĽnkben bemutatjuk a legfontosabb modelleket.
IdĂ©n Ă©rkezett el 40. Ă©vfordulĂłjához a Patek Philippe legnĂ©pszerűbb modellje, a Nautilus, ennek tiszteletĂ©re kĂ©t kĂĽlönleges verziĂłt jelentettek be.
RenĂ© Weber elemzĂ©sĂ©ből kiderĂĽl, hogy a Rolex toronymagasan vezeti a svájci luxusĂłrák toplistáját. A második helyen az Omega áll.
Az idei Baselworld kiállĂ­tás is számtalan Ăşjdonságot tartogat a luxusĂłrák rajongĂłinak. Folyamatosan frissĂĽlő cikkĂĽnkben a legĂ©rdekesebb modelleket mutatjuk be, tartsatok velĂĽnk!
Javában dĂşlt a salvadori polgárháborĂş, a továbbra is forrongĂł Közel-Keleten az izraeli lĂ©gierő meglepetĂ©s csapást mĂ©rt az iraki atomerőműre, megalakult a Music Television Ă©s az első Indiana Jones-film is mozikba kerĂĽlt.