Trendmagazin

A luxusmárkák is hódolnak a Sárkánynak

Egyre nagyobb figyelmet fordítanak a Távol-Keletnek a nagy brandek

2012.01.24 | Váradi Zoltán

Megkezdődött Kínában a Sárkány Éve, ami az ottani hagyományok szerint jólétet és hatalmat hoz, többek között ezért is volt az uralkodók szimbóluma is. A kínai lakosság jó része még napjainkban is hisz a több ezer éves hagyományokban és saját népük asztrológiájában, így nem véletlen, hogy a nagy nyugati brandek kapva kapnak az alkalmon, hogy ezt az aktualitást meglovagolva egyedi, limitált termékeket dobjanak piacra.

Tömegek ünneplik a Sárkány Évét a kínai utcákon (Fotó: AP)

Az olaszok büszkesége, a Versace egy 210 darabos limitációban megjelenő táskával kedveskedik a kínaiaknak, amin egy tradicionálisan aranyszínű sárkány található. A táska ára 4 ezer dollár.


A nagy múltú svájci órakészítő Piaget egy egész kollekciót dobott piacra az asztrológiai esemény kapcsán. Az órákon – melyekből a legolcsóbb verzió is 25 ezer dollár körül mozog – megjelenik a sárkány, a legtöbb verzión a számlapot borítja be a félelmetes hüllő.


“A kollekciót nagyon jó visszajelzések követték” - mondta az AFP-nek a Piaget Csendes-óceáni vezetője, aki hozzátette, hogy az eladások Ázsiában szép eredményeket mutatnak.

A Nokia luxusmárkája, a Vertu egy igencsak hivalkodó telefonnal állt elő. A Signature Dragon elnevezésű készülék 21 ezer dolláros alapáron vihető, a széria acél-smaragd, arany-gyémánt és fekete acél-rubin változatokban jelenik meg.


A Rolls-Royce az előbbieknél is nagyobb fába vágta a fejszéjét: egy limitált “sárkányos” verziót jelentetett meg a Phantom luxuslimuzinjából. Az 1,2 millió dolláros autó bordó színben készült el, belül pedig több helyen sárkányok díszítik az üléseket, az ajtónyitókon pedig LED lámpákkal megvilágítva a következő szöveg olvasható: “Year of the Dragon 2012”. Az autót a bejelentése után nyolc hét alatt elkapkodták a vagyonos kínaiak.


A RR-nál nem véletlen, hogy ennyire figyelnek erre a térségre, hiszen Kínában már tavaly is több autót adtak el, mint az Egyesült Államokban.

”El fogjuk érni, hogy a 2012-es év egy újabb rekorddal záruljon számunkra, a sárkány pedig reméljük segíteni fog nekünk ebben” - mondta Torsten Müller-Ötvös, a vállalat vezérigazgatója.


A nagy márkáknak egyre jobban meg kell vetniük a lábukat Kínában, mondják piaci szakértők. A McKinsey elemzői szerint Kínában évente 18%-kal fognak nőni a luxustermékek eladási mutatói, 2015-re pedig egyötöddel túl fogják szárnyalni a világ luxuspiacát is. Ennek egyenes következménye lesz, hogy egyre gyakrabban fogunk találkozni olyan különleges termékekkel, amik elsősorban a Távol-Keletnek szólnak, de az európai, keresztény kultúrákban nem érnek el osztatlan sikert.