Trendmagazin

Az Ermenegildo Zegna szalonban jártunk

Önbizalom vására

2010.11.12 | Hack Sára

Az Andrássy út pénteki forgatagában loholva ritkán érünk rá gyönyörködni a szebbnél szebb üzletek kínálatában. Az Ermenegildo Zegna impozáns kirakata azonban óhatatlanul megállít egy pillanatra, s ez a másodpercnyi pausa elegendő annak felismerésére, hogy a nagybetűs Divat legfelsőbb régióiba érkeztünk. Belépünk.

Ermenegildo Zegna szalon az Andrássy úton

Figyelmünket egyből megragadja a szalon letisztult enteriőrje. A minimalista stílusú berendezés minden részlete kifinomultságot sugároz. A törtfehér felületek hűvös eleganciáját a mélybarna faelemek és bútorok teszik barátságossá, a króm berakások és ruhafogasok pedig a legmodernebb belsőépítészeti divatot követik, ezáltal a luxus érzése párosul a fiatalos lendülettel, hiszen a szalonbelsőnek tökéletesen tükröznie kell a Zegna üzleti filozófiáját is.

Nem sokaknak adatik meg, hogy az őszi-téli kollekcióval együtt érkezzenek meg egy luxusüzletbe, de magazinunknak ez is sikerült, így bepillantást nyerhettünk a Divat kulisszái mögé. Amíg a (helyzetből adódóan) rendkívül elfoglalt, de annál készségesebb üzletvezetőre, Magyari Tamásra vártunk, alkalmunk nyílt szemügyre venni az új trendet is. A nyár rikító színei után a téli kollekció kifejezetten visszafogottnak tűnik. Az időjárás változásához igazodva az élénk színeket fölváltják a sötét árnyalatok: a minimális bordó mellett jellemzőbb a kék, a szürke, a legdominánsabb pedig a fekete.


A kabát-divat nem sokat változik, a 7/8-os, illetve 3/4-es fazon maradt, ez utóbbi kifejezetten a Zegna design-termékeire jellemző. A hosszú, térd alá érő kabátot felejtsük el! A Zegna idei felhozatalában megjelenik a kétsoros gombolású kabát, illetve több katonai-jellegű, rendkívül fiatalos darab is. Ahogy azt később Magyari Tamástól megtudtuk, a top class kabátok egyre inkább felöltő-jellegűek, hiszen a trend részben a mérsékelt olasz télhez igazodik, ezek azonban nem nagyon tartják a hőt. Ha igazán meleg darabra vágyunk tehát, akkor a Zegna sportkabátjai közül válogassunk.

A komorabb színvilág megjelenik a nyakkendőkön is. Míg idén mind a széles, mind a vékonyabb fazon divatos, a színek kevesebb választást hagynak. A Zegna azonban valódi luxusmárkához méltóan hidalja át a problémát: a sötét árnyalatokon belül fantáziadúsan lavírozik, így a szürke, a kék és a fekete összes árnyalatában, különböző anyagokból, többféle mintázattal készítenek nyakkendőket. Ez a változatosság jellemző a cipőknél is. A gyönyörűen kidolgozott, finom vonalak nem csupán mesés látványt nyújtanak, hanem a kényelmet is szolgálják. Az ultraelegáns krokodilbőr cipő mellett pedig mindig megtalálhatjuk a sportos szabású modelleket is.


Míg a látvány és a kellemes zene bódulatában nézelődünk, meg is érkezik Magyari Tamás, aki bevezet bennünket a Zegna izgalmas világába. Az Ermenegildo Zegna egykor kis családi vállalkozásként indult, mára azonban igazi luxuskategóriájú márkává nőtte ki magát. Sok sorstársával ellentétben azonban máig alapvetően családi vállalkozásként működik, jelenleg a negyedik Zegna generáció keze alatt. Bár kevesen tudják, a márka első sorban az alapanyaggyártásáról híres. Különleges gyapjúfeldolgozási technikájuknak köszönhetően a világ legnagyobb luxus-alapanyaggyártóivá váltak, egy-egy Zegna gyapjútermék szálmérete 13-15 mikron. (Összehasonlításként: egy hajszál átlagos vastagsága 60-60 mikron!) Természetesen a ruhák gyártásánál is saját anyagból dolgoznak, így garantált a 100% Zegna minőség.

Tamás elmondja, az öltönyök közti differencia is lehet olyan erős, mint például autók között, s bár kívülről nem olyan szembetűnő, aki hordja, egyértelműen érzékeli ezt a különbséget. Amikor a magyarországi üzlet saját filozófiájáról kérdeztük, elmondta, alapelvük, hogy nem ruhát cserélnek pénzre, hanem a ruhával együtt valami különleges pluszt is adnak. Ezt a vevő már a tükör előtt sejti, de igazán csak a ruha viselése közben ismeri fel. Természetesen nem hanyagolják el az eredeti Zegna filozófiát sem: a legmagasabb minőség előállítása mellett központi elem a szolgáltatás. Sajnos ez Magyarországon nem annyira jellemző, mint nyugaton, de a Zegna rendkívül fontosnak tartja, hogy itthon is meghonosítsa ezt a vevő-központú szemléletet. Így minden egyes darabot méretre igazítanak, sőt, igény szerint személyre szabott öltönyt is varrathatunk. Ez utóbbi azonban természetesen drágább a konfekció-darabnál, mert amíg a konfekciót professzionális gépek, számítógépes vezérléssel gyártják, az egyedi darabok a szabástól a vasalásig kb.140 ember kezén mennek át, ami értelemszerűen maga után vonja a munkaerő többletköltségét.


Ez a vevőorientált gondolkodásmód jelenti a Zegna sikerének egyik kulcsát. A másik sikerrecept pedig az, hogy egy üzletben három-négy, egymástól szélsőségesen elkülönülő design-vonalat is megtalálhatunk. A legelegánsabb (és egyben a legdrágább) stílus a sartoria, ami kifejezetten üzleti luxusviselet. A második, az ún. upper-casual, sportosan elegáns, de drága anyagokból készül, mint irha és a Zegna igazi specialitása- a kasmír. A harmadik markáns vonal a rendkívül fiatalos, szűk szabású Z Zegna, ami Tamás elmondása szerint a vékony, magas alkatú férfiaknak áll jól, de a korhatár nagyon rugalmas: a huszonévesektől kezdve a filigrán ötvenesekig bárki viselheti. A Z Zegna az Ermenegildo Zegna talán legnépszerűbb irányzata, amibe jócskán belejátszhat, hogy akár 50%-kal olcsóbb a sartoriánál. A negyedik vonal a sport, illetve szabadidőruházat, amiről megtudhattuk, hogy a Zegna valójában csak “mímeli” a sportot, hiszen nem célja a professzionális sportszergyártókkal versenyezni. A Zegnánál tehát a sportruházat azokat a sikkes darabokat jelenti, amit az ember sportolás előtt, vagy után visel, nem a sporttevékenység közben. Ezek legfőbb jellemzője a kényelem, a lezser fazon, és a garantáltan hibátlan megjelenés hétvégén is.

A fiatalok körében népszerű a Z Zegna kollekció

A magyarországi divatról Magyari Tamás elmondta, itthon sokan azért nem hordanak öltönyt, mert nem alakult ki a kultúrája, leginkább munkaruhaként tekintik, így nem csoda, hogy nem is tudják, hogyan kell viselni. A Z Zegna nagy előnye, hogy a többségében fényes, már-már party-jellegű darabok viselése közben a fiatalok megtanulják a helyes arányokat, hogyan kell a pozitívumokat hangsúlyozni, az előnytelen adottságokat elrejteni.

A beszélgetés közben kiderült, hogy a legújabb felmérések szerint állásinterjún a szakmai tudás kb. 7%-ban befolyásolja a döntést, míg a küllem és a megjelenés 36%-ban! Nem mindegy tehát, hogy milyen benyomást keltünk magunkról. Ráadásul a napi teljesítményünk is nagyban múlik a megjelenésünkön, azon, hogy hogyan indultunk el otthonról, és mennyire érezzük magunkat magabiztosnak abban, ami rajtunk van. Nem csoda tehát, hogy Magyari Tamás közkedvelt mottója így hangzik: “Önbizalmat árulok”.