A Forbes szerint
Az igazi olajpiaci felfordulás még csak most kezdődik
MTI/TM    2016.04.02    0 hozzászólás

Az olajpiac igazi átalakulása mĂ©g csak most kezdődik, rövid távon ingadozĂł, hosszabb távon pedig stabil olajárakra lehet számĂ­tani a forbes.com hĂ­rportál szerint.

Rövid távon nehezen becsĂĽlhető meg az olajár alakulása. A piaci volatilitás a globális pĂ©nzĂĽgyi válság Ăłta mostanában szökött fel a legmagasabb szintre kĂ©t fő tĂ©nyező, az amerikai palaolaj-kitermelĂ©s gyors növekedĂ©se miatt, illetve mert SzaĂşd-Arábia piaci rĂ©szesedĂ©sĂ©nek vĂ©delme Ă©rdekĂ©ben feladta hagyományos kĂ­nálat- Ă©s árszabályozĂł szerepĂ©t. Hosszabb távon azonban az olajárak alakulását kĂ©t alapvető trend határozza meg, ezĂ©rt a kilátások jobban behatárolhatĂłak. Az egyik fő tĂ©nyező a legnagyobb olajfelhasználĂł, a közlekedĂ©s rĂ©szarányának a csökkenĂ©se a keresletben, a másik pedig az olajtermelĂ©sben a nagy tőkeigĂ©nyű technolĂłgiák rĂ©szarányának a zsugorodása lesz. MindkĂ©t tĂ©nyező az olajárak hosszĂş távĂş emelkedĂ©se ellen hat. A közlekedĂ©s olajtermĂ©kek iránti keresletĂ©t elsősorban az elektromos járművek robbanásszerű terjedĂ©se szorĂ­tja vissza.

Egy nemrĂ©giben publikált kimutatás szerint az elektromos járművek Ă©rtĂ©kesĂ­tĂ©se tavaly közel hatvan százalĂ©kkal növekedett, 2011 Ăłta az eladott elektromos autĂłk száma már elĂ©rte az 1,1 milliĂłt. Annak ellenĂ©re is, hogy az elektromos autĂłk lĂ©nyegesen többe kerĂĽlnek a robbanĂłmotoros járműveknĂ©l, hatĂłtávjuk sokkal kisebb, feltöltĂ©sĂĽk pedig több időt vesz igĂ©nybe. Ráadásul ez a zuhanĂł olajárak környezetĂ©ben következett be. Az elektromos járművek terjedĂ©se KĂ­nában a leglendĂĽletesebb, ott tavaly megnĂ©gyszereződött az Ă©rtĂ©kesĂ­tĂ©s az előző Ă©vihez kĂ©pest. Az elektromos járművek terjedĂ©se a kĂ­nai piacon kĂĽlönös jelentősĂ©ggel bĂ­r a világ olajipara számára, amely Ă©ppen KĂ­nátĂłl remĂ©li a kereslet növekedĂ©sĂ©nek a felĂ©t. Bár KĂ­nában a tavaly eladott 20 milliĂł szemĂ©lygĂ©pkocsi alig egy százalĂ©ka volt elektromos jármű, ez bármikor hirtelen Ă©s nagyot változhat. Az UBS elemzĂ©se szerint a csökkenő akkumulátorárak Ă©s adĂłzási szabályok EurĂłpában 2021-re, KĂ­nában 2025-re versenykĂ©pessĂ© tehetik az elektromos autĂłkat a hagyományos járművekkel szemben.

A világnak azonban ezzel egyĂĽtt is mĂ©g nagyon hosszĂş ideig Ă©s nagyon sok olajra lesz szĂĽksĂ©ge. Változni fog viszont a kitermelĂ©s költsĂ©ghatĂ©konysága, Ă©s az összes termelĂ©sen belĂĽl csökkenni fog a nagy tőkeigĂ©nyű kitermelĂ©si eljárások rĂ©szaránya. Az alacsonyabb átlagos tőkeigĂ©ny egyĂşttal a beruházási ciklusok időtartamát is csökkenti, azaz enyhĂ­ti a piaci volatilitás egyik legjelentősebb kiváltĂł tĂ©nyezőjĂ©t. Mindez egyĂĽttesen hosszabb távon árstabilitást Ă©s nem tĂşl magas olajárakat hoz.

Versace ingek félár alatt
A Dress for Less folyamatosan frissülő kínálatában megjelent néhány ing a Versace-tól.

IdĂ©n sem lesz hiány Ăşj karĂłrákbĂłl, erről a bázeli ĂłrakiállĂ­tás gondoskodik. Folyamatosan frissĂĽlő cikkĂĽnkben bemutatjuk a legfontosabb modelleket.
IdĂ©n Ă©rkezett el 40. Ă©vfordulĂłjához a Patek Philippe legnĂ©pszerűbb modellje, a Nautilus, ennek tiszteletĂ©re kĂ©t kĂĽlönleges verziĂłt jelentettek be.
RenĂ© Weber elemzĂ©sĂ©ből kiderĂĽl, hogy a Rolex toronymagasan vezeti a svájci luxusĂłrák toplistáját. A második helyen az Omega áll.
Az idei Baselworld kiállĂ­tás is számtalan Ăşjdonságot tartogat a luxusĂłrák rajongĂłinak. Folyamatosan frissĂĽlő cikkĂĽnkben a legĂ©rdekesebb modelleket mutatjuk be, tartsatok velĂĽnk!
A nyolcvanas Ă©vek derekán több terror támadás is törtĂ©nt, de elindult a világsztárokat tömörĂ­tő USA for Africa project is.