Trendmagazin

Blogok a luxusért

Jó hatással vannak a divatblogok a luxuspiac növekedésére

2011.11.02 | Oroszvári Péter

A divatblogoknak köszönhetően nagymértékben – több, mint 11 millió euróval – nőni fog a felsőkategóriás öltözetek, ékszerek és járművek értékesítése 2015-ig, állítja egy olasz kutatás.

Az exkluzív divatvilág később nyitott az internet felé, mint más iparágak, ám gyorsan hozza be lemaradását. A Burberry, Tiffany és Gucci például egyre inkább nyit a szociális média felé, mivel az internetet és a telefont főleg a fiatalabbak használják, akik viszont kevesebbet járnak az üzletekbe. A blogok és közösségek sokkal hamarabb állítják be az új trendeket, mint a divatkritikusok – kettőből egy ember már inkább ezekre hagyatkozik, mint a hivatalos véleményekre.


„A divatblogok egyre erősebbek lesznek, főleg az olyan rohamosan fejlődő piacokon, mint a kínai. A luxus egyre kevésbé lesz hivalkodó, lévén, hogy az átlagos vásárló gazdag, digitális, kínai személy lesz. Ezenfelül növekedni is fognak az eladások, mivel az ember megkötések nélkül, az otthon kényelméből rendelheti meg új ruháit.” – mondta el az olasz Altagamma kutatási vezetője, Francesco Di Lauro.


Az online luxuseladások ugyan csak 2,6%-át teszik ki a piac 172 milliárd eurós pénzmozgásának, de ez nagymértékben növekszik évente. Az online eladásokban vezető Egyesült Államok helyére pedig nagy eséllyel pályázhat Kína – a jelentés szerint 2015-ig át fogja venni a vezetést a feltörekvő ázsiai ország.