A BMW 2009-es
Frankfurtban bemutatott Vision EfficientDynamics modellje
nagy dobĂĄs volt, de modernsĂŠge miatt a
sorozatgyĂĄrtĂĄsrĂłl szĂł sem lehetett. A kĂŠszĂźlő modell
ezen prĂłbĂĄl vĂĄltoztatni, a kĂźlĂśnlegessĂŠgeket
megtartva.
A Vision ConnectedDrive
a Genfi AutĂłszalonon lesz előszĂśr lĂĄthatĂł. A
szĂnpompĂĄs dizĂĄjn ĂŠs a fejlett technolĂłgiĂĄk a BMW
2013-ban vĂĄrhatĂł hibrid sportautĂłjĂĄnak előfutĂĄrĂĄvĂĄ
teszik a modellt. A kĂŠtĂźlĂŠses roadsteren Ăşj
dizĂĄjnelemeket, elektromos futĂłművet ĂŠs programozhatĂł
megjelenĂtőket prĂłbĂĄlnak ki, pĂŠldĂĄul a sofőrt
kĂśrĂźlĂślelő felĂźleten egy igazĂĄn egyedi hĂĄromdimenziĂłs
vezĂŠrlőpultot. A sofőr előtti műszerfal is a 3D-s kivetĂtő
rĂŠsze, a vezetĂŠsi adatok egy Ăźvegen lesznek lĂĄthatĂłak
(hasonlĂłan, mint a katonai repĂźlőgĂŠpek HUD-jĂĄn).
A Vision ConnectedDrive
komfort, biztonsĂĄgi ĂŠs informĂĄciĂłs rendszerei
kĂźlĂśn-kĂźlĂśn optimalizĂĄlhatĂłak ĂŠs egyedivĂŠ tehetőek
lesznek mind a sofőr, mind az utas szĂĄmĂĄra. Az első ĂŠs
hĂĄtsĂł fĂŠnyszĂłrĂłkban talĂĄlhatĂł szenzorok figyelni
fogjĂĄk a forgalmat ĂŠs a kĂśrnyezetet, majd ezeket az
informĂĄciĂłkat az oldalsĂł tĂźkrĂśkben elhelyezett
antennĂĄk tovĂĄbbĂtjĂĄk mĂĄs autĂłkba is, Ăgy
prĂłbĂĄlandĂł elkerĂźlni pĂŠldĂĄul azt, hogy a navigĂĄciĂłs
rendszer dugĂłba irĂĄnyĂtson minket.
A dizĂĄjn dominĂĄns
rĂŠszei a hosszĂş tengelytĂĄv, hĂĄtratolt ĂźlĂŠshelyzet ĂŠs
a nyĂşlĂĄnk motorhĂĄztető; a feszes ĂŠs folyamatos
vonalakkal elvĂĄlasztott felĂźletek, amiktől ĂĄllĂł
helyzetben is Ăşgy tűnik, mintha szĂĄguldana a kocsi. Hab a
tortĂĄn a vonalak mentĂŠn futĂł fĂŠnyjĂĄtĂŠk, ami egy kis
szĂnt visz a âszĂźrkesĂŠgbeâ. Az ajtĂłk a Z1-eshez
hasonlĂłan lefelĂŠ csĂşsznak, eltűnnek a karosszĂŠriĂĄban.
AkĂĄr Ăgy is vezethető, mĂŠg vĂŠrpezsdĂtőbbĂŠ tĂŠve
sebessĂŠg ĂŠlmĂŠnyĂŠt.
TermĂŠszetesen a
bevezetőben emlĂtett sorozatgyĂĄrtĂĄsra ĂŠrettsĂŠg mĂŠg
ennĂŠl a modellnĂŠl is erősnek mondhatĂł, hiszen ez is csak
egy lĂĄtvĂĄnyterv; ugyanakkor a felhasznĂĄlt technolĂłgiĂĄk
ĂŠs formĂĄk mindenkĂŠpp feltűnhetnek majd a jĂśvő BMW-in.