Trendmagazin

Boltokban a Steve Jobs-féle szemüveg

Nem könnyű hozzájutni

2011.11.09 | Nagy Anna

Az Apple egykori vezetőjének ikonikus öltözködése sokakban megmaradt. A rajongók most kedvenc zsenijük szemüvegéhez hasonlót is vásárolhatnak maguknak.


Steve Jobs halála óta az Apple termékek egyre keresettebbek és a márka iránt elkötelezett rajongók újabbnál-újabb megmozdulásokat szerveznek világszerte. A hazánkban november 21-én megjelenő, Walter Isaacson által készített életrajzi könyvből számos egyéb mozzanat mellett Jobs igencsak egyéni öltözködési stílusára is fény derül. A mindig fekete garbóban, kék farmerben és fehér sportcipőben mutatkozó géniusz a könyv szerint még a 80-as években tett látogatást a Sony gyárában, ahol feltűnt számára, hogy minden dolgozó egyenruhát visel. Ez irányú kérdésére a japán cég elnöke, Akio Morita elmondta, hogy a háború után az emberek többségének nem volt rendes ruhája, így a nagyvállalatok egyenruhát készítettek a dolgozóik számára.


Jobsnak ez nagyon tetszett, bár az Apple-nél nem sikerült egy hasonló modellt bevezetnie, mert mindenki leszavazta, ám saját öltözködésére hatással voltak az ott látottak. A híres divattervező, Issey Miyake tervezett számára több mint száz ugyanolyan fekete garbót, amiket még halála előtt meg is mutatott Isaacsonnak – ott pihentek a gardróbszekrényben.


Steve Jobs azonban nem csupán ruhájával, de "old school" szemüvegével is megkülönböztette magát a többi vállalatvezetőtől. A minimalista szemüvegek gyártója a német Lunor, az adott modell pedig a Lunor Classic Round nevet viseli. Jobs halála után a szemüvegre hatalmasan megnőtt a kereslet, így kérdéses, hogy a kiépített nemzetközi értékesítési hálózatával nem büszkélkedő cég ezen termékét milyen módon lehet megvásárolni. A fogyasztói ár 450 dollár.