Trendmagazin

Divatházak a Facebookon

A legsikeresebb brandek többmilliós közösséggel rendelkeznek

2012.01.01 | Munkatársunktól

Az internet térhódításának következtében az utóbbi években számos változáson mentek át a nagy divatcégek online felületei. Kibővített weboldallal jelentkeztek, majd nemzetközi lefedettségű webáruházakat nyitottak, ahol napjainkban már több ruházati cikk elérhető, mint a márkaboltjaik polcain. A prémium brandek azonban rájöttek arra, hogy a mai felgyorsult világban a vásárlók megszerzésére és megtartására a leghatékonyabb módszer a közösségépítés lehet. Ennek eredményeképpen ma már minden jelentősebb divatház képviselteti magát a Facebookon. Megnéztük, hogy milyen eredménnyel.

Burberry - több mint tízmillió lájkoló


A világ legerősebb porszívója sem tudna annyi lájkot beszippantani, mint amit a Burberry elért a Facebook oldalán. A brit luxusmárka tavaly év végén ünnepelte a tízmilliomodik lájkolót, aminek nyomán egy rövid, ámde igen látványos videóval jelentkezett a cég csapata. A Burberry FB oldalának nyitólapja rögtön a brand bejegyzéseit mutató üzenőfallal indít, ahova naponta-kétnaponta kerülnek fel újabb posztok. Új kollekciók képei, sminkeléssel kapcsolatos videók és számos egyéb várja az odalátogatókat. A rendszeresen frissített tartalom segítségével a Burberry az egyik legdinamikusabban fejlődő FB csoport a divat kategóriában.

Roberto Cavalli – közel háromszázezer lájkoló

A Roberto Cavalli Facebook oldalának erőssége és gyengesége is az, hogy szinte csak és kizárólag az éppen aktuális kollekciók termékeit mutatják be a bejegyzéseikben. Ennek nyomán rengeteg fotóval és videóval szembesül a látogató, de igazán közösségformáló posztok hiányában egyelőre nem tudott kialakulni egy akkora közösség, mint amekkorát a brand érdemelne.

Tommy Hilfiger – több mint kétmillió lájkoló

A hazánkban is népszerű Tommy Hilfiger FB oldalának nyitólapja rögtön egy divatfotóval nyit, ami a webáruházukra mutat. Az üzemeltetők nem kertelnek, amint meglátogatjuk őket, már mehetünk is vásárolni. Az üzenőfalukat ők is rendszeresen frissítik, minden új információt megtudhatunk a bejegyzéseket olvasva, egyedüli hátrány, hogy a közösségi élet elég visszafogott, általában a posztokra sem érkezik néhány kommentnél több. A számos egyéb moduljuk közül talán a leghasznosabb az éppen aktuális kollekciót bemutató oldal, ahol képekkel és videókkal is illusztrálják a legújabb ruhákat.

Louis Vuitton – több mint négymillió lájkoló


A patinás francia divatház FB oldala egy nyitóképpel indít, ami rögtön lájkolásra biztatja az odatévedő látogatót, amiért hangulatos videóval “fizet”. Divatkampányok és az új kollekciók mellett megtalálható a Louis Vuitton Islandot képekkel és videókkal bemutató modul is. Az üzenőfalra sem lehet panasz, hiszen a napi szinten frissített oldalon az új kollekciók és a szokásos marketing-propaganda mellett rendszeresen töltenek fel a szerkesztőik olyan képeket és galériákat, amiken világsztárok jelennek meg LV ruhákban. Így például nemrég Sarah Jessica Parker UNICEF-es megjelenését is kiposztolták, amit több mint 4 700 lájk és több száz hozzászólás követett.

Hugo Boss – több mint nyolcszázezer lájkoló

A Hugo Boss jó úton halad, hogy idén átlépje a lélektani egymilliós közösséget. A folyamatosan frissülő üzenőfalon a legfrissebb hírekről, új kollekcióbemutatókról és egyebekről is értesülhetünk, továbbá azt is megtudhatjuk, mely sztárok mikor, milyen Boss terméket viseltek. A közösséget a Hugo Boss TV és a rendkívül méretes képgaléria is tovább bővíti.

Dior – több mint ötmillió lájkoló

Több mint 5.5 milliós bázisával a Dior az egyik legnépszerűbb divatház a Facebookon. A nyitóoldalon rögtön egy remek divatfotó csábítja a látogatót, de az oldal többi modulja is rendben van. A különböző kollekciókat videók és képgalériák mutatják be az érdeklődőknek, az üzenőfalon pedig rendszeresen jelennek meg friss információk a márka szerelmesei számára.

Zara – több mint tízmillió lájkoló


Több mint tízmilliós közösséggel rendelkezik a Zara, ami a Burberry után cikkünk második legnagyobb száma. A minden héten újabb nyitóoldallal jelentkező FB oldal hetente jelentet meg nőknek és férfiaknak egyaránt néhány új terméket, amit megvásárlásra ajánl. A folyamatos pörgés az üzenőfalon és a képgalérián is érzékelhető, a Zara marketinges stábja megállás nélkül pakolja fel az újonnan megjelenő ruhákat, amivel állandóan készültségben tudja tartani a közösség jelentős részét.

Dolce&Gabbana – több mint hárommillió lájkoló

A Dolce&Gabbana FB oldala mindig éppen egy aktualitással várja a látogatókat a nyitóoldalán. Most éppen a D&G márka bizonyára fiatalabb korosztályát hívják segítségül egy videó elkészítéséhez. Galériájuk hatalmas, mely háttérképeket, kampányfotókat, újonnan nyílt butikok képeit és számos egyebet tartalmaz. Az üzenőfal a márkához hűen sokrétű, a bejegyzések hangvétele fiatalos, így a közösség folyamatos növekedése biztosított.

Tom Ford – több mint százezer lájkoló


“A divat királya” - hangzott el többször a tavalyi Tom Ford női kollekció zártkörű bemutatóján, ahol olyan személyek vettek részt, mint Anna Wintour vagy Beyoncé. Tom Ford karrierje kétségtelenül úgy ível felfelé, mint egy üstökös, de ettől függetlenül a FB oldala igencsak szerény tagsággal bír a többi divatházhoz képest. Ezért azonban véleményünk szerint a csoport üzemeltetői is felelősek, hiszen egyetlen hasznos modullal sem rendelkezik az oldal, továbbá az üzenőfal is rendkívül ritkán frissül (utolsó bejegyzés 2011. november 18.). Egyetlen pozitívum, hogy Tom Ford maga írja a bejegyzéseket, legalábbis egy részét.

Armani – közel kétmillió lájkoló

Csalóka az Armani lájkolóinak a száma, hiszen a management stratégiai okok miatt úgy döntött, hogy az Armani különböző márkái különálló FB oldalakkal rendelkezzenek. Ezek közül az Armani Exchange a kiemelendő a maga 600 ezres számával. Az Armani oldala naponta frissül, leginkább a brand aktualitásaival kapcsolatos posztok jelennek meg rajta, ami gyakran túlmutat a divaton (pl. Armani szállodák és egyéb termékek), de a szerkesztők ügyelnek a bulvárra is, így mindig felkerül egy-egy sztár is, aki éppen valamelyik Armani márkát viselte egy rendezvényen.

H&M – több mint nyolcmillió lájkoló 


8.8 milliós táborával cikkünk harmadik leglátogatottabb versenyzője lett a svéd vállalat. Óriási képgalériával, egyre bővülő Youtube csatornával és naponta posztolt újdonságokkal rendelkezik az oldal. Moduljaik között még egy ajándékutalvány vásárlására biztató felület is megtalálható, ami a hivatalos oldalukra vezet, ahol könnyedén megtalálhatjuk a hozzánk legközelebb eső H&M üzletet.

United colors of Benetton – több mint egymillió lájkoló

A Benetton Fb oldalát is népes tömeg lájkolta már, ami nem is meglepő egy olyan márka esetében, ami masszívan részt vesz a közösségépítés minden létező területén. A Facebook mellett Twitteren és Youtube-on is aktív a cég marketingcsapata, aminek segítségével az elmúlt években egy stabil bázist tudtak kialakítani márkájuk számára. A FB oldaluk számos divatfotót és termékismertetőt közöl az üzenőfalon, de rendszeresen irányítják át olvasóikat a saját blogjukra is, ahol további érdekességek olvashatók a márkáról.

Gucci – több mint ötmillió lájkoló

Hatalmas és igen aktív közösséggel bír a Gucci is. A világ egyik legismertebb luxusmárkája a Facebookon sem hagyja cserben a rajongóit, üzenőfalán naponta jelentkeznek az újabbnál-újabb bejegyzések. Természetesen leginkább a női táskák és cipők váltják ki a legnagyobb érdeklődést, de a férfiaknak is rendszeresen kedveskednek néhány csábító divatfotóval. A posztok többsége szöveg nélkül kerül fel, de ez úgy látszik nem zavarja a népes tömeget, akik rendszerint 4-5 ezer lájkkal szórják meg a bejegyzéseket.