Jake Ehrlich üzemelteti a világ legnagyobb Rolexes rajongói oldalát
Egy blogger, akinek hálával tartozik a Rolex
Kocsis Katica    2014.03.04    9 hozzászólás

VĂ©ge a találgatásoknak: a legnagyobb Rolexes blog szerzője megmutatta arcát a nagyvilágnak! HĂ©t Ă©ven át több, mint háromezer blogbejegyzĂ©st Ă­rt, számtalan magas minősĂ©gű kĂ©pet osztott meg Ă©s rengeteg olyan ember törtĂ©netĂ©t mesĂ©lte el, akiknek a Rolex hamar az Ă©letĂĽk rĂ©szĂ©vĂ© vált, ő maga azonban szĂ©pen a háttĂ©rben meghĂşzĂłdva figyelt Ă©s Ă­rt. 2014 február vĂ©gĂ©n azonban Ăşgy döntött, hogy kilĂ©p a nyilvánosságba: Jake Ehrlich vĂ©gre szemĂ©lyes törtĂ©netĂ©t is megosztotta a világgal. Ehrlich saját bevallása szerint meglehetősen fĂ©lĂ©nk szemĂ©ly, ezĂ©rt sokáig arc nĂ©lkĂĽl, ám hatalmas dinamizmussal publikált. Azonban a nĂ©hány hĂłnappal ezelőtti utazása, mely során a genfi Rolex Ăłragyárban számtalan titok birtokosává vált, mindent megváltoztatott: Ăşgy gondolta, hogy meg kell osztania a Rolexhez fűződő viszonyának minden rĂ©szletĂ©t onnantĂłl kezdve, hogy mikĂ©nt kerĂĽlt kapcsolatba ezzel a márkával, mert csak Ă­gy Ă©rthetjĂĽk meg azt a szenvedĂ©lyĂ©t, ami blogbejegyzĂ©seiben is visszaköszön.


Az időtlensĂ©g felfedezĂ©se Ă©s az első Rolex

Jake Ehrlich már ötĂ©ves korában karĂłrát viselt, ami nem is olyan meglepő, ha tudjuk, hogy nagyapja Ă©s Ă©desapja is szenvedĂ©lyes Ăłragyűjtők voltak. A nagypapa leggyakrabban egy Patek Philippe zsebĂłrát hordott a mellĂ©nyzsebĂ©ben, de gyűjtötte a minősĂ©gi svájci Ăłrákat is, az Ă©desapja pedig szintĂ©n Patek Philippe karĂłrát hordott, ezenkĂ­vĂĽl volt egy igen kĂĽlönös szobra is, amiben egy átlátszĂł ĂĽvegkockában egy Ăłraszerkezet darabjai helyezkedtek el. “Nekem olyan volt ez, mint a rubik kocka, hiszen soha nem tudtam összeilleszteni a mechanikai darabokat, azonban a formák teljesen lenyűgöztek”.

Jake első RolexĂ©vel 1982-ben egy kirakatban találkozott, ami azonnal rabul ejtette. Ez volt az akkori legĂşjabb modell, egy acĂ©l Submariner, amit ő minden hĂłnapban meglátogatott. KĂ©sőbb bemerĂ©szkedett az ĂĽzletbe is Ă©s ott nĂ©zegette, az eladĂł pedig felismerte a szenvedĂ©lyĂ©t Ă©s megajándĂ©kozta egy brosĂşrával. Jake kivágta a katalĂłgusbĂłl az oldalt, amin szerepelt ez a darab, majd más ĂşjságokbĂłl begyűjtötte a Rolex hirdetĂ©seket Ă©s kvázi kitapĂ©tázta a szobáját ezekkel. Azonban mĂ©g Ă­gy sem tudott szabadulni a vágytĂłl, továbbra is ellátogatott az ĂĽzletbe, az eladĂł pedig Ăşjra Ă©s Ăşjra megmutatta neki az Ăłrát, mĂ­g egyszer megkĂ©rdezte tőle: Ide fogsz járni örökkĂ©, hogy bámuld az Ăłrát? MiĂ©rt nem veszed meg Ă©s hordod a csuklĂłdon, hogy mindig veled legyen? Jake elgondolkodott el pillanatra, majd megĂ­gĂ©rte az eladĂłnak, hogy mĂ©g ma visszajön a pĂ©nzzel egyĂĽtt. Az eladĂł persze őrĂĽltnek hitte, de Ehrlich tĂ©nyleg hazament, kiĂĽrĂ­tette a malacperselyĂ©t Ă©s lenullázta a bankkártyáját, majd összeszedte a barátait, akik kölcsön adtak neki, Ă­gy vĂ©gĂĽl zárás előtt öt perccel visszatĂ©rt Ă©s megvette az Ăłrát. Az eladĂł persze ledöbbent, azonban Ehrlich vĂ©gĂĽl zöld dobozzal a kezĂ©ben sĂ©tált ki a boltbĂłl, Ăşgy Ă©rezve magát, mint James Bond. Jake nagyon Ă©rzelmesen beszĂ©l erről az ĂłrájárĂłl, leĂ­rja, hogy ezzel a kezĂ©n sebezhetetlennek Ă©rezte magát Ă©s azt is elmesĂ©li, hogy lefekvĂ©s után hosszĂş Ăłrákon át bámulta a RolexĂ©t. Majd jön egy Ăşjabb emlĂ©k, ami már 17-18 Ă©ves kora körĂĽl esett meg vele: az akkori barátnője rákĂ©rdezett, hogy miĂ©rt visel ilyen drága Ăłrát, mire ő áradozni kezdett: “A Rolexek a legjobb Ăłrák, amik valaha kĂ©szĂĽltek, nemcsak jĂłl nĂ©znek ki, de ultra erősek Ă©s egy Ă©letre szĂłlnak” - mondta, majd, hogy tettekkel is bizonyĂ­tsa állĂ­tásait, őrĂĽlt erővel a padlĂłhoz vágta az Ăłrát. A hatalmas puffanás után persze ő maga is megijedt, az Ăłra azonban sĂ©rtetlenĂĽl tĂşlĂ©lte ezt az akciĂłt, viszont Ehrlich számára ez volt az utolsĂł alkalom, amikor ilyen mĂłdon tesztelte a Rolexeit.

Rolex reklámfotó 1965-ből
Rolex reklámfotó 1965-ből

Amikor már nincs megállás

A szenvedĂ©ly nem csillapodott, Ă­gy kĂ©t Ă©vvel kĂ©sőbb az akkor mĂ©g szerĂ©ny gyűjtemĂ©nyt egy Ăşjabb Rolex, egy Datejust követte. Ezt az egyik osztálytársának Ă©desapjátĂłl, Mel WassermanntĂłl vásárolta, aki hivatalos Rolex forgalmazĂł volt akkoriban. Jake a bejegyzĂ©sben elmesĂ©li, hogy akkoriban hat dolog mozgatta meg igazán a fantáziáját: szerette a nőket, Ă©rdekeltĂ©k az autĂłk, inspiráciĂłit a tervezĂ©sben valĂłsĂ­totta meg - 17 Ă©vesen már saját tervezĂ©sű ruháit forgalmazta -, 1984-ben az elsők között szerezte be az első Mac-et, illetve csodálta Ronald Reagant, az akkori elnököt. A kedvtelĂ©sei közĂ© pedig lassacskán bekerĂĽltek a Rolexek gyűjtĂ©se is. A harmadikat - ami szintĂ©n egy Datejust volt - főiskolás korában egy arany Rolex Day-Date követte. Akkoriban ez volt a csĂşcsmodell, Ă­gy egy-kĂ©t Ă©vig spĂłrolnia kellett, hogy megvásárolhassa a darabot. Ekkoriban már Ăşgy tekintett a márkára, mint a siker szimbĂłlumára. “A Rolex Ăłrák viselĂ©sĂ©től egĂ©sz Ă©letemben komolyabbnak Ă©s jobbnak Ă©reztem magam, ami talán őrĂĽltsĂ©gnek hangzik, de valĂłban Ă­gy volt”. A 90-es Ă©vekben Enrlich majdnem beállt tervezőnek Ralph Laurenhez, de Ăşgy döntött, hogy inkább saját márkát alapĂ­t: megszĂĽletett a DOTT (Designs of Tomorroy Today), majd nĂ©hány Ă©vvel kĂ©sőbb a JAKEeJEANS, aminek sikeressĂ©gĂ©n felbuzdulva 1999-ben egy Ăşjabb Rolexszel lepte meg magát (Coke GMT Master), ezt követte egy Rolex Daytona, majd egy Ăşjabb Ă©s vĂ©gĂĽl mĂ©g három. TervezőkĂ©nt is mindig az időtlen designt prĂłbálta megtalálni, azt, amit ezek az Ăłrák magukban hordoznak.

És hogy miért írja meg mindezt?

Mielőtt Jake Ehrlich el kezdte Ă­rni a Jake Rolex World blogot, a könyvek, Ăşjságok a Rolexeket mindenfĂ©le lĂ©ptĂ©k Ă©s arány nĂ©lkĂĽl mutatták be. Ăšgy emlĂ©kszik, hogy sokszor találkozott olyan kĂ©pekkel, amik a nĂ©zőknek a Rolexet hatalmaskĂ©nt mutatták, melyek vaskosnak Ă©s monumentálisnak tűntek. Sosem Ă©rtette, hogy ezek a kiadványok miĂ©rt nem összpontosĂ­tanak olyan megközelĂ­tĂ©sre, amikor az Ăłrák emberek csuklĂłin láthatĂłk. Jake szerint akkor a Rolexek sokkal Ă©rdekesebbnek tűntek a valĂłságban, mint ezeken a fotĂłkon, ahol statikus, hideg, steril, muzealizált közegben fotĂłzták őket. Éppen ezĂ©rt hamar Ăşgy döntött, hogy megmutatja a Rolexek igazi arcát: ahogy az Ă©letben megjelennek, ahogy az emberek hordják, viselik őket. Ezekkel a törtĂ©netekkel Ă©s fotĂłkkal igyekezett eloszlatni a Rolexek körĂ© rajzolt hamis mĂ­toszokat Ă©s megmutatni a világ leghĂ­resebb svájci ĂłragyártĂłjának modelljeit saját valĂłjukban.

Ha kíváncsi vagy a Rolex történetére, olvasd el korábbi összeállításunkat!

avatar
gery
-
2014.03.19. 20:25
9
Ennyi Rolex vásárlás után én is ekkora fan lennék:DD
avatar
swissfan
-
2014.03.12. 10:17
8
bigmaster: Micsoda összeesküvés, haver.... Pfffff.. Ha csak egy kicsit is ránézel a blogra láthatod hogy ez az ember mennyire rajong az órákért és szívből csinálja évek óta.
avatar
jumbo
-
2014.03.10. 17:58
7
Meg tudom érteni a rajongását, a Rolex tényleg timeless classic..
avatar
vivtomas
-
2014.03.08. 11:32
6
Nagyszerű blog!
avatar
Benny
-
2014.03.07. 21:25
5
Jó sok kölcsönt adhatott a barátainak ha azokból összejött egy Rolex :D :D
avatar
Ntamas
-
2014.03.06. 19:36
4
Szerintem semmi köze a Rolexhez, azon túl hogy hordja az órákat (amiket ő maga vett meg, vagy úgy gondolod bigmaster, hogy már 10 évesen gyerekként beszervezték amikor az első Subot vette?)....
avatar
bigmaster
-
2014.03.05. 00:10
3
bolondok
ne vegyétek már be ezt a marketing gépezetet
ezt a muksót a rolex fizeti
nem is kicsit
onnan kapja az órákat
meg küldik neki a képeket amiket ki kell tenni
ő a rolex titkos alkalmazottja
avatar
Sloody
-
2014.03.04. 21:16
2
Már régóta nézem a rolexblogot, hihetetlen hogy honnan tud összeszedni ilyen sok infót, meg kb a fél sztárvilág fenn van akik Rolexet hordanak :D
avatar
Tgyuszi
-
2014.03.04. 18:19
1
Nagyon penge ez a blog, nem semmi munka lehet benne...
Alkalmi, feltűnő D&G zakó
Miért olyan népszerű világszerte a D&G? Mert a sok átlagos, a nagytestvér árnyéka alatt futó termék mellett minden kollekcióban megjelenik néhány elképesztően minőségi ruha, ami mellett nem lehet szó nélkül elmenni.

IdĂ©n sem lesz hiány Ăşj karĂłrákbĂłl, erről a bázeli ĂłrakiállĂ­tás gondoskodik. Folyamatosan frissĂĽlő cikkĂĽnkben bemutatjuk a legfontosabb modelleket.
IdĂ©n Ă©rkezett el 40. Ă©vfordulĂłjához a Patek Philippe legnĂ©pszerűbb modellje, a Nautilus, ennek tiszteletĂ©re kĂ©t kĂĽlönleges verziĂłt jelentettek be.
RenĂ© Weber elemzĂ©sĂ©ből kiderĂĽl, hogy a Rolex toronymagasan vezeti a svájci luxusĂłrák toplistáját. A második helyen az Omega áll.
Az idei Baselworld kiállĂ­tás is számtalan Ăşjdonságot tartogat a luxusĂłrák rajongĂłinak. Folyamatosan frissĂĽlő cikkĂĽnkben a legĂ©rdekesebb modelleket mutatjuk be, tartsatok velĂĽnk!
1987-ben Jasszer Arafat vezetĂ©sĂ©vel megindult az első palesztin intifáda, a Föld elĂ©rte az ötmilliárdos nĂ©pessĂ©get, a mozikat pedig meghĂłdĂ­totta Gordon Gekko.