Az utóbbi években jelentősen megváltoztak a tehetős nők és a férfiak vásárlási szokásai – derül ki a Bain & Company pénzügyi tanácsadó vállalat legújabb felméréséből.
Míg a kilencvenes, vagy akár a kétezres évek elején nagyon jól leoszthatók voltak a luxuskategóriás termékek nőkhöz és férfiakhoz viszonyított aránya, addig az utóbbi néhány évben új tendenciákat lehet megfigyelni, amik egyre pontosabban kimutatják, hogy az eddigi érdeklődési és vásárlási szokások napjainkban már-már felcserélődni látszanak.
A luxusautók piacán is érzekelhető egy tendenciaváltás, ami a Ferrari eladási adataiból is jól kivehető. Az észak-amerikai értékesítéseknek évekkel ezelőtt csupán 1 százaléka volt női vásárló, míg a legfrissebb adatok szerint ez ma már eléri a 10 százalékot. Kínában még gyorsabban változik a trend: ott a Ferrarik mintegy harminc százalékát nő vásárolja meg.
Ahogy a nők elkezdtek érdeklődni az autók és technikai kütyük iránt, úgy a férfiak egyre több időt töltenek a megfelelő ruhatáruk kialakításával. Ezen belül is a cipőknél figyelhető meg jelentős növekedés, amit a nagy divatházak időben érzékeltek is, ezért kezdett el például férfiaknak szánt cipőket gyártani a Jimmy Choo vagy a Christian Louboutin.
Mivel nagyon sok dizájner márka nyújt prémium minőségű, elegáns lábbeliket a költeni képes férfiak számára, ezért a Louis Vuitton a gyártásnál és a reklámkampányaiban is rendre felülsúlyozza a férficipők népszerűsítését. A LV dizájnerei mindemellett nagy gondossággal minden egyes kollekciójukban többféle cipővel kedveskednek az úriemberek számára, méghozzá olyan modellekkel, amik kialakításukkal és egyedi dekorációjukkal kitűnnek a többi luxusmárka közül.