Trendmagazin

Louis Vuitton: adieu Argentína

Menekülnek a luxusmárkák a tönkrement gazdaságból

2012.10.21 | Munkatársunktól

Argentínában, abban az országban, ahol az elnök fogékony a női divat iránt, a luxus márkákat úgy csapják le, mint a legyeket.


A legújabb kitessékelt luxusbutik a Louis Vuitton, aki olyan márkákat követ a kivonulással, mint a Cartier, az Emporio Armani, Salvatore Ferragamo, Escada, Calvin Klein és Yves Saint Laurent. Ralph Laurennél csak arról beszélnek, hogy átmenetileg zárják be a boltot.

Miért? Az import szigorítása megnehezíti az életét annak, aki külföldi luxust próbál behozni az országba. Bármilyen deviza kontroll ellehetetleníti a boltosokat. És ott van a legújabb, az íratlan korlátozás az argentinok tengeren túlra irányuló dollárvásárlásában. És arról nem is beszélve, hogy a roppant mértékű infláció nagyon drágává teszi Argentínát a külföldi látogatók számára.


Mivel a 2001-es 100 milliárd dolláros tartozás elvágta Argentínát minden nemzetközi hitellehetőségtől, az ország új rendszer szerint él. Az elv most: “vivir con lo nuestro”, vagyis abból élünk, amink van. Az adósságuk több, mint 90%-át átstrukturálták és ebből más kötelezettségeiket egyenlítették ki.

Az infláció mértéke és a kiszámíthatatlan szabályalkotások vezették Enrique Meyert, az idegenforgalmi minisztert, a külföldi luxus márkák kivégzésére. Szerinte nincs miért aggódni. Az a fontos, hogy az argentin márkák külföldön népszerűek, mint például a ruhagyártó Cardon és Pampero, a jégkrém márka, Freddo és El Noble, és a Cardon pástétom, amely még Kínában is üzletet nyitott.

Argentína tíz éve ment csődbe