Trendmagazin

Jön a Super-Moto-Cross 2012

Magyarország, ilyet még nem láttál!

2012.01.31 | Szabó Adrienn

1989-ben rendeztek utoljára a Budapest Sportarénában hasonló rendezvényt, hogy miért mondom, hogy hasonló, nos ez a cikkből ki fog derülni mindenki számára. Akkoriban a verseny a teremcross elnevezést viselte, a 2012. Február 4-5-én megrendezésre kerülő Super-Moto-Cross nem csak a nevében, hanem teljes önmagában új és különleges esemény lesz! Választ kaphattok arra, hogy jön a képbe Keresztes Ildikó, ki az a magyar versenyző, aki újra motorra pattan és milyen különlegességekkel készülnek a szervezők!


A hétvégén a magyarok történelmet írnak, ugyanis Európában és talán nem nagy bátorság kijelenteni, hogy a világon ez lesz az első olyan rendezvény, ahol a két versenyforma egy pályán egymást váltva megjelenik. Hogy ez miért olyan érdekes, nos a válasz igen egyszerű, de bevallom magam sem tudtam. A supermoto és a motocross a pályában, a motorok felépítésében és a versenyszám jellegét tekintve is sokban eltér egymástól. A szervezőknek így első feladatai közé tartozott egy olyan speciális faburkolatú pálya kialakítása, mely megfelel minden induló számára és megjegyzem ilyen pálya csak kicsiny hazánkban található. Évtizedek alatt kipróbált és előszeretettel használt anyagokról beszélünk, melyek a nyíregyházi pálya elemeit is alkották. Az ugratók és asztalok így nem engedik meg a felelőtlen száguldást, de itt nem is azon lesz a fő hangsúly, annál inkább a megfelelő fizikai felkészültségen és a rendkívüli koncentráción. A hölgyek és a laikus urak kedvéért elmondom, a supermoto aszfalton zajlik, míg a crossmotorozás terepen; gondolom innentől nem kell elmagyaráznom, hogy a gumik tapadásától, a felfüggesztéseken át a rúgózásig és a kétkerekű legjobb barátok teljes felépítéséig majdnem mindenben van eltérés. Egy fenékkel nem lehet megülni két lovat, de ez csak úgy igaz, ha az egy időben történik, így a „nyeregben” ülők személye nem minden esetben lesz változó, ugyanis többen indulnak mind a két számban. Ez a járgányokban némi átalakítást igényel, éppen ezért a felkészültebbek két motorral érkeznek.

De lássuk csak, kikre számíthatunk! 30 külföldi versenyző tiszteli meg a nagyérdeműt, köztük négy Európa Bajnok, és a tavalyi bajnok is jelen lesz, és nem maradunk szégyenben mi sem, két mindenre elszánt magyar is szembeszáll a külföldi versenyzőkkel. Ha már a mindenre elszántságnál tartunk, szeretnék megemlíteni egy különleges vendéget, Heinz Hochreitert. Az őrült favágó személyében olyasvalakit üdvözölhetünk, aki az összes pályáról ki van tiltva, kivéve a hétvégén felállítottat. A szabályok által előírt határokat előszeretettel súroló osztrák sógor egyenesen megőrül a pályán, Kökényesi György mesélte el magazinunknak, hogy a fickó halál lazán előz akár a pályaelválasztó gumikon is. Aki nem tudná, hogy ez mit jelent, kicsit érzékeltetem a dolgokat. A mostanra tervezett és kialakított pályán a 10 méteres rajtvonal később egy 4 méteres pályává szűkül, ahol a lehetőségekhez viszonyítva nagy sebességgel közlekednek a versenyzők, előzni fél méter széles sávon lehet. Ehhez olyan különleges érzék kell és pontosság, ami csak ezekben a profikban van meg. Az MX kategóriában induló pilóták egy másodpercre sem pihenhetnek meg, ugratók, gerendák és egyéb elemek sűrűn követik egymást, igazi kihívás. Egy pillanatra sem hunyhatja be a szemét senki a supermoto pályán, ahol az optimális féktáv belövése és az ezredmásodpercnyi reakcióidő a kulcsa, adott esetben akár a túlélésnek – és most ez nem a tőlem megszokott, cikkekbe csempészett vicceim közé tartozik. Persze ezek a fiúk keményfából lettek faragva és tudnak esni, de óriási veszélyekkel néznek szembe. Az esés, mint azt tudjuk, akár komolyabb sérülésekkel is járhat, így az izgalomban pattanásig feszülő idegszálak is be fogják hálózni a hangulatot.


A kockázatok ellenére a szezon előtt ellátogatnak hozzánk, hogy elkápráztassák a közönséget. Megjegyzem, a motorsportban ez az időszak a kötelező felkészülésé lenne, nem a rizikózásé. Egy sérülés akár ahhoz vezethet, hogy az idei, sőt akár a következő szezonban sem szerepelhetnek kedvenceink. Tovább könnyíti a helyzetünket az időjárás, amely az enyhe télnek köszönhetően kedvez a motorosoknak, de azért azt nem árt tudni, hogy egy spanyol pálya ilyenkor sokkal vonzóbb a sport szerelmeseinek és minden tekintetben előnyösebb felkészülés szempontjából is.

Hogy miért vállalták be mégis, olyan személyek, akik 1000 Euro alatt még az ajtón sem lépnek ki? – a válasz roppant egyszerű, Kökényesi Györgyöt kérdeztük.

"Nem volt egyszerű dolgom, mert ezek a fiúk, csak milliókért mozdulnak meg. Azonban sokuk már járt nálam, részt vettek az edzőtáboraimban, iskolámban ráadásul valamennyi pénzt is tudunk adni nekik. A döntő érv azonban az volt, hogy megmutattam nekik a fehérnemű bemutatón résztvevő lányok fotóit és megígértem a közös fellépést. Erre már nem tudtak nemet mondani."

Gyuri bácsi nagyon szerény volt és csak annyit mondott, hogy „jártak nála” a fiúk, én éppen ezért elárulnám, hogy ha megnézzük honnan indultak el, több út a Kökényesi névhez vezet, ugyanis Ő tanítgatta a srácokat, hogyan is kell megülni jól azt a vad kétkerekűt.

Visszatérve a lányokra: Ejnye fiúk! Akkor most már azt sem kell elárulnom, hogy nem egy egyszerű, hagyományos, felkonferálom, gyorsan zavarjuk le, kihirdetem az eredményt versenyről beszélünk, hanem egy igen színes, látványos programsorozatról. Magas színvonalú fény- és hangtechnika, díszlet, előadások, sztárvendégek, és maga a motor show, ami nem csak a versenyzőknek, de a nézőknek is eksztatikus élményt biztosít. Rengeteg meglepetéssel és kemény munkával készülnek tavaly április óta a szervezők. [kiemelt]
[cim]Kökényesi György nyilatkozata[/cim]
[tartalom]

A sport magyar szerelmeseinek egy nagy álma valósul meg:

Mostani szlogenünk: 20 évet vártunk rá! Tényleg. Tényleg vártuk 20 évig, legalábbis Budapesten. A 80-as években Franciaországot és Németországot követve, Közép-Európában elsőként, a szép emlékű Budapest Sportcsarnokban rendeztünk teltházas teremcross versenyeket hatalmas sikerrel. A siker átterjedt az ország keleti régiójára is, mi voltunk a nyíregyházi Bujtosi Szabadidő Csarnok megnyitó rendezvénye. Néhány évig párhuzamosan futott a két rendezvény, aztán a pénz fogytával el kellett hagynunk a fővárost, szenvedélyünket Nyíregyházán éltük ki, ahol azóta is évente rendeztünk forró hangulatú terem-motorversenyeket. Elhagytuk a BS-t, aki ebbeli bánatában sajnálatosan le is égett, és ezzel hamuba hullott a visszatérés reménye is.

De most újra itt vagyunk!!! A SYMA Csarnok vezérkara még emlékezett a BS-beli őrjöngéseinkre és visszahívott bennünket. Kitárta a kapuit, mi meg befáradtunk rajta. Köszönjük nekik!

Most hát örüljünk újra egymásnak! Reméljük sok izgalmat és élményt adunk Önöknek és sok-sok évig lehetünk egymásnak az örömszerzői.

JÓ SZÓRAKOZÁST!
Kökényesi György
[/tartalom]
[/kiemelt]

Megígértem, hogy elmondom, hogy kerül Keresztes Ildikó a képbe, ugyanis a művésznő nem énektudásával fogja lenyűgözni a közönséget. Édesanyja szülei mind a ketten motorversenyzők voltak, így közel állnak hozzá az ilyen jellegű extrém-sportok, de ezúttal Ildikó gokartban fogja megméretni magát. A rock magyar anyukája elmesélte, hogy igazán akkor tetszett meg neki ez a sport, amikor mentoráltjait elvitte, a szó legszorosabb értelmében levezetni a feszültséget. A száguldás szerelmese bevallotta, hogy a vágtán is úgy indult, hogy az járt a fejében, csak élje túl, végül mint azt tudjuk, megnyerte. Hasonló sikereket kívánunk neki most is!

A sajtótájékoztatón részt vett Tóth Ádám is, aki elmondta, hogy sok éves versenyzés után jelenleg „csak” a következő generáció edzésével, tanítgatásával foglalkozik, ami megjegyzem épp olyan nagy dolog, mint olyan korrekt sportembernek lenni, mint ő. Most azonban újra motorra pattan, hogy megmutassa tudását. Ahogy Kökényesi visszaemlékszik, kicsiny szöszke fiúcska volt, nagyjából hat éves, és akkor még senki se gondolta, hogy könnyed mozdulatokkal száguld a nagyok közé és válhat legyőzhetetlenné a sztármotorosok számára is. A kihagyás miatt azt gondolnánk, előnnyel indulnak vele szemben, de kemény felkészülés áll a háta mögött és technikai előnnyel indul a pályaminőség tekintetében, hiszen ő a teremcross miatt ismeri a különleges burkolatot.


A harcos Kunkli Tivadar vajon a quadon is olyan magabiztos lesz, mint a ringben? A K-1-es most megmutatja, nem csak biztos lábakon áll, hanem a kerekeket is uralja. A gazdag üzletember, akinek a nevét még nem áruljuk el, vajon eléggé megszállott a technikai sportok terén és legyőzheti Talmácsi Gábort? Lehet, ezúttal nem hoz szerencsét a világbajnoknak a 14-es rajtszám? Talma sikereit szezonról szezonra kíséri figyelemmel minden magyar a TV előtt. Hogyan alakul a hétvége, mik a meglepetések? Mindenre választ kaphat az, aki eljön a SYMA csarnokba, ahol a motorozás magyar szerelmeseinek egy 20 éves álma valósul meg. A meghívott vendégek és magyar nevezők mellett, a környező országokból is rengetegen jelentkeztek, hogy megmutassák tudásukat. Reméljük, azért a Magyar Himnusz fog felcsendülni a motorhangok mellett!


Napi 3400 nézőt tudnak fogadni a szervezők, így érdemes lecsapni a jegyekre! Elővételben a Ticket Express jegyirodáiban juthattok belépőhöz. A Trendmagazin ott lesz, és Ti?