1997-ben egy ĂŠrdekes
Vardon and Stedmann Ăłra ĂŠrkezett restaurĂĄlĂĄsra a
Parmigiani Fleurier műhelyĂŠbe. A teleszkopikus mutatĂłkat
Ăşjratervezve most sajĂĄt kollekciĂłban keltik ĂŠletre a
kĂźlĂśnlegessĂŠget.
Az Ovale kollekciĂł
alapja nem meglepő mĂłdon az ovĂĄlis tok, melynek alapvetően
nőies jellegĂŠt sikerĂźlt megszĂźntetni a teljes ĂśsszkĂŠpet
tekintve. A mĂĄr emlĂtett kĂźlĂśnlegessĂŠg pedig a
pantogrĂĄf: a mutatĂłk a kĂśrmozgĂĄs sorĂĄn vĂŠgigkĂśvetik a
tok belső kerĂźletĂŠt, hol kinyĂşlva, hol becsukĂłdva.
Persze arra Ăźgyeltek, hogy a percmutatĂł soha nem lehet
rĂśvidebb az ĂłramutatĂłnĂĄl, Ăgy a pontos idő mindig
egyĂŠrtelműen leolvashatĂł.
A pantogrĂĄfos modell
18 karĂĄtos fehĂŠr- vagy rĂłzsaarany vĂĄltozatban
vĂĄsĂĄrolhatĂł meg, szerkezete 8 napos jĂĄrĂĄstartalĂŠkkal
bĂr, ĂŠs 30 mĂŠterig vĂzĂĄllĂł. A szĂĄmlapon az Ăłra-ĂŠs
percmutatĂł mellett a naptĂĄr ĂŠs egy erőtartalĂŠk
komplikĂĄciĂł talĂĄlhatĂł meg. A mutatĂłk titĂĄnbĂłl
kĂŠszĂźlnek, anodizĂĄlĂĄs sorĂĄn kapjĂĄk meg a
kĂŠksĂŠgĂźket. A szĂj szintĂŠn kĂŠk Hermès
alligĂĄtorbőr.
Megjelentettek
tovĂĄbbĂĄ egy tourbillonos modellt is, ezen viszont nem a
mutatĂłk dobjĂĄk fel a szĂĄmlapot, hanem a 30 mĂĄsodperc
alatt kĂśrbejĂĄrĂł szerkezet. MĂŠrete ugyanakkora, de ez egy
nappal kevesebbet bĂr, mint a pantogrĂĄf vĂĄltozat,
valamint a szĂĄmlap ĂŠs a szĂj fekete szĂnben is kĂŠszĂźl.
60 darabos limitĂĄlt szĂŠria kĂŠszĂźl belőle.