16 j zlettel indult a 2014-es v
Merre tovbb, Richard Mille?
WtheJournal/TM    2014.08.03    4 hozzszls

Miután vállalata új rekordokat döntött 2013­-ban, a márkaalapító üzletember, Richard Mille igyekszik lépést tartani a tavalyi lendületével idén is, fleg mivel ebben az évben 150 millió svájci frankos forgalmat tzött ki célul­, miközben különösen összpontosít a ni vonal megersítésére - mondta el a WtheJournal munkatársának. Az elrejelzések szerint körülbelül 3300 órát szándékoznak eladni a 2014-­es évben.

WtheJournal: Hogyan áll össze a 2013-as év a fejedben?

Richard Mille: A legfontosabbak azok a jó hírek, miszerint a bevétel jelentsen emelkedett, így elérve a 132 millió svájci frankot a körülbelül 3000 legyártott órával­ és ez a szám még nagyobb lett volna, ha a még kiszállítás eltt és alatt álló darabokat is beleszámolnánk. Egy másik kulcsfontosságú pont 2013­ban az RM 031 High Performance megjelenése volt, melyrl nem beszéltek ugyan sokat, mégis számos okból kifolyólag egy különleges óráról van szó. Ez a kiváló karóra is bizonyítja, hogy a minségi gyártók szakértelme mostantól lehetvé teszi számunkra, hogy az innovatív termékek szinte már meghökkenten megbízhatóak legyenek. A legújabb óra egy egész hónap tesztelés után mindössze 1,03 másodperc eltérést mutatott, ez a modell, és a hozzá hasonló többi órák is csak limitált példányszámban kaphatóak. Habár a technikai fejldésben nagyon gyorsan halad a márka, az órák mellett nyilvánvalóan ki kell építenünk hamarosan más termékeket is.

Richard Mille (Fot: Droits
Reservs)
Richard Mille (Fot: Droits Reservs)

Mesélj a Kering Group megszakított kivásárlásáról...

Minden tárgyalásnak vannak pozitív és negatív aspektusai is egyaránt, és ellentétben az eddig nyilatkozottakkal, az eladási ár nem okozott akadályt. Egyértelmen, ha elrehaladsz bármilyen folyamatban, és ha eljön az a pont, hogy azt gondolod hogy többet veszítesz, mint amennyit nyersz, muszáj megállnod. És mi éppen ez alapján hoztuk meg a döntésünket.

Melyek lesznek a 2014-­es Richard Mille sztárprodukciók?

A 2014­-es év folyamán kiadunk majd nyolc, vagy kilenc új exkluzív modellt, mely jó bizonyítékul szolgál arra, hogy még egyáltalán nem fogytunk ki az ötletekbl, és van még mit fejlesztenünk a projektjeinken. Muszáj folytonosan ellenriznünk magunkat! Ebben az évben láthatjátok a SIHH- en, hogy az új, ni kollekciónkon dolgozunk nagy erkkel, egyrészt, mert válaszul az ers keresletre, másrészt pedig szeretnénk, ha lenne egy jól megalapozott ni kollekciónk is. Ezen terjeszkedés mellett azt is tervezzük, hogy tovább nagyítjuk a kínálatunkat az els fémszíjas Richard Mille darabokkal. Szóval ebben az évben egy következetes, megalapozott, és határozottan öntudatos kollekciót adunk majd ki a nk számára is.

Kik vásárolnak általában ilyen áron ni órákat, inkább a férfiak, vagy a nk?

Hogyha az átlagárban gondolkodunk, a férfiak nagyon gyakran vásárolnak a nknek karórát ajándékba. Azonban egyre inkább a nk is fokozatosan nagyobb figyelmet fordítanak a márka felé. Miért? Nagy valószínséggel azért, mert a nk vásárlási szokásai egyre kifinomultabbá válnak. Manapság nem igazán szeretik az olyan márkákat, amelyek nem mutatnak fel magas színvonalat, és a közhelyeseket sem.

Richard Mille RM 057 Dragon
Jackie Chan - 495 000 EUR
Richard Mille RM 057 Dragon Jackie Chan - 495 000 EUR

Miben látod a Richard Mille potenciálját?

Számos kiaknázatlan potenciál áll még elttünk. A termékekkel kapcsolatban is nyilván, azonban a piacokon is. Érdemes rá odafigyelni, hogy még nem terjesztettük ki a piacunkat például Németországban, Skandináviában, vagy Kelet­-Európában sem, és csupán a koreai piacon is most jelentünk meg. Még számos különböz piac vár ránk, amivel kapcsolatban teljesen elégedettek vagyunk.

Mi a helyzet az üzletekkel?

Összesen 16 db Richard Mille üzlettel indítottuk a 2014-­es évet, és szeretnénk, ha az esztend végére ez a szám felemelkedne 25­re. Tervezetünk szerint szeretnénk üzletet nyitni New York- ban, Milánóban, Londonban, Jeddah­ban, Doha­ban és Párizsban is, mert utóbbi helyen a jelenlegit szeretnénk áthelyezni a csöppnyi 17 négyzetméterrl egy 220 négyzetméteres nagyságú üzletre a Matignon sugárúton.

Ezen üzleteket te magad irányítod, vagy a helyi partnerek?

Mindig a helyi partnerek segítenek ebben. Nagy rajongói vagyunk vegyes vállalkozásoknak. Hisszük, hogy egy olyan márka számára, mint a miénk, ami mindig is fenntart majd egy korlátozott terjesztés bázist, nem tudjuk legyzni a helyi alkalmazottak ösztönz hatását. Szerintünk elképeszten fontos, hogy a pénzügyi részesedésrl k maguk is rendelkezhessenek, és ténylegesen legyenek motiváltak a célközönség kiépítését illeten.

Nehéz valóban jó helyiséget találni?

Természetesen állandó harc folyik a legjobb helyekért. Másrészrl, számos alkalommal fordul el az, hogy megkeresnek bennünket olyan luxusmárkák, melyek épp üzletet szeretnének nyitni valahol, nem e nyitnánk ott mi is­ mert tudják hogy mi vonzzuk a klienseket, és ez az üzletüknek is jót tesz majd.

Richard Mille butik
Szingaprban
Richard Mille butik Szingaprban

Milyenek az évi szponzortevékenységek?

Továbbra is megjelenünk a sportágakban szponzorként, azonban ki szeretnénk terjeszteni ezt a tevékenységet a kortárs mvészet, a zene, és a tánc felé is. Mindig is tisztában voltunk azzal, hogy nem elég, ha az óragyártó csak a saját kifinomult világában megragad, hiszen több irányba is nyitottnak kell lennünk egyszerre. Nem szeretnénk kifejezetten csak a sportra koncentrálni. Szeretnétek továbbra is olyan személyeket szponzorálni, mint Johan Blake, vagy Rafael Nadal? Igen, természetesen, de mivel elkötelezettek vagyunk ezért a két sportolóért, k már szinte a márkánk részévé váltak. Ha Nadal is úgy gondolja, akkor a mi szerzdésünk nagyon sokáig fog még tartani, még azután is folytatódni fog, miután visszavonul­ és ugyanez vonatkozik Felipe Massára is.

Mik az üzleti terveid 2014­-ben?

Szándékunkban áll minden területen a lendületre építeni, hogy sikerüljön megvalósítani a 150 milliós svájci frank eladást, körülbelül 3300 órával.

Szeretnéd ezt a ritmust megtartani hosszú távú célként is?

Természetesen, hiszen rengeteg tér áll a rendelkezésre a növekedéshez. A ni órapiac egy jó példa erre. Egyre több fejlesztést tapasztalunk a férfi órapiacon is, így aggodalomra nincs okunk, csupán arra kell figyelnünk, hogy a termelési lépést meg tudjuk tartani. Több lehetség rejlik a piacokban is. Fokozatosan terjeszkedünk, és fontosnak tartjuk az ellenrzött növekedést, évrl­ évre feljebb lépünk egyet, biztonságosan haladunk abban a tudatban, hogy ha a keresletet képesek vagyunk kielégíteni, akkor az átlagosabb dolgok ára is folyamatosan emelkedni fog.

avatar
pongo
-
2014.09.06. 00:13
4
gunbro: Igen!
avatar
Athos
-
2014.08.06. 23:26
3
Tny hogy egyedi a dizjn, de ezekkel az rakkal..
avatar
gunbro
-
2014.08.04. 20:39
2
Egyszer arrl is rhatntok egy cikket hogy melyik gyrt hny db rt ad el. :)
avatar
Tommen
-
2014.08.03. 18:27
1
3300 ra nem sok a nagy gyrtkhoz viszonytva, de nem gondoltam volna hogy a Richard Mille-re ekkora kereslet van...
Szrke Tommy Hilfiger pulver
A Tommy Hilfiger pulóverei minségiek, ugyanakkor mégis hordhatók a "szürke hétköznapokon" is, amikor nem szeretnénk úgy kiöltözni, de mégis sportosan elegáns benyomást szeretnénk elérni az emberekben.

Idén sem lesz hiány új karórákból, errl a bázeli órakiállítás gondoskodik. Folyamatosan frissül cikkünkben bemutatjuk a legfontosabb modelleket.
Idén érkezett el 40. évfordulójához a Patek Philippe legnépszerbb modellje, a Nautilus, ennek tiszteletére két különleges verziót jelentettek be.
René Weber elemzésébl kiderül, hogy a Rolex toronymagasan vezeti a svájci luxusórák toplistáját. A második helyen az Omega áll.
Az idei Baselworld kiállítás is számtalan újdonságot tartogat a luxusórák rajongóinak. Folyamatosan frissül cikkünkben a legérdekesebb modelleket mutatjuk be, tartsatok velünk!
Március 21-én került megrendezésre a Trafóban az Áthallások címet visel konferencia és beszélgetés, melynek legfbb célja az volt, hogy bemutassa a Kádár-rendszer utolsó évtizedének kultúráját vagy ellenkultúráját.