A színész nagyon hálás ezért a szerepért
Mintha az apámat játszottam volna el
Flicks and Bits/Imran Hassan/TM    2014.09.18    0 hozzászólás

„Az emlĂ©kek őre” cĂ­mű film Jonas (Brenton Thwaites) törtĂ©netĂ©t mesĂ©li el, egy fiatalemberĂ©t, akit egy látszĂłlag utĂłpikus világban neveltek fel, ahol mindenki boldognak tűnik. Ez a harmonikus világ egy szigorĂşan megtervezett lĂ©tforma, ahol a közössĂ©get megfosztják az emlĂ©kek Ăşgynevezett terhĂ©től. Nincs fogalmuk arrĂłl, hogy mi az a szenvedĂ©s, az Ă©hezĂ©s, vagy az erőszak. MásrĂ©szről, nincs is szabadság, nincs választás, sem pedig egyĂ©nisĂ©g. Az embereket minden reggel beinjekciĂłzzák, ami genetikailag arra kĂ©szteti őket, hogy ne lássanak szĂ­neket, ne legyenek Ă©rzelmeik, Ă©s a tudományosan ellenőrzött környezet megakadályozza egyfajta megkĂĽlönböztető kĂ©pessĂ©ggel azt is, hogy ösztönösen Ă©rezzenek valamit, Ă©s Ă­gy megőrzi a látszĂłlag utĂłpisztikus világ rendjĂ©t. Mindenki azonosságban Ă©l: azonos otthonok, azonos ruhák, de mĂ©g a családok is azonosak. Ebben a kĂĽlönös társadalomban minden egyes család egy fĂ©rjből, egy felesĂ©gből, Ă©s kĂ©t gyermekből áll, egy fiĂşbĂłl, Ă©s egy lánygyermekből áll. A fĂ©nyes intelligenciájátĂłl, Ă©s a becsĂĽletessĂ©gĂ©től eltekintve van valami kĂĽlönböző, Ă©s kivĂ©teles Jonasban. Az ĂĽnnepsĂ©gen, ahol az ifjĂşság Ă©pp az elhivatottságát választja meg, a Chief Elder (Meryl Streep) kiválasztja Jonast, hogy ő legyen az örököse az emlĂ©kek őrzőjĂ©nek. Ebben a pozĂ­ciĂłban, mely a közössĂ©gben a legtiszteletremĂ©ltĂłbb, ő lesz az ősi emlĂ©kek őrzője, melyek mĂ©g az „Azonosság” előttről származnak. Jonas kikĂ©pzĂ©se elkezdődik, a jelenlegi emlĂ©kek őrzője (Jeff Bridges) tanĂ­tja őt feladatára. Az öreg kedves, de fáradt, mivel az emlĂ©kek terhĂ©t hordozza magával. A filmben olyan mellĂ©kszereplőkkel találkozhatunk, mint Katie Holmes, Alexander Skarsgard, Odeya Rush Ă©s Taylor Swift. A rendező szemĂ©lyĂ©ben Phillip Noyce, a törtĂ©net pedig egy könyvadaptáciĂł, mely Lois Lowry klasszikus, ugyanilyen novellájábĂłl ered. A Flicks and Bits magazin interjĂşja.


Ez a film számodra egy 18 Ă©ven át tartĂł álom beteljesĂĽlĂ©sĂ©t jelenti. Tudnál beszĂ©lni egy kicsit magadrĂłl, Ă©s a filmről, valamint arrĂłl, hogy mi vonzott ennyi időn keresztĂĽl is ehhez a szerephez?

Jeff Bridges: Persze. A lányaim elolvasták a könyvet, de mĂ©g mielőtt Ă©n megtudtam volna azt, hogy ők olvasták, Ă©pp az apám ­ Lloyd Bridges­ számára kerestem volna egy ilyen szerepet. Emellett valami olyat szerettem volna csinálni, amit a gyermekeim is megnĂ©zhetnek, Ă­gy átnĂ©ztem a tinĂ©dzser regĂ©nyek aktuális kĂ­nálatát, Ă©s megláttam ezt a csodálatos könyvet, az öreg, ősz hajĂş emberrel a borĂ­tĂłján, Ă©s gondoltam ’Igen, az apám eljátszhatná ezt a fickĂłt’. Ezután rögtön elolvastam a könyvet, Ă©s teljesen beleszerettem a törtĂ©netĂ©be... azt vártam, hogy egy tinĂ©dzserek számára szĂłlĂł törtĂ©net lesz, de szerintem a felnőttek számára is ugyanolyan tanĂşságos. Azt gondoltam, hogy fantasztikus lenne az apámat egy ilyen szerepben viszontlátni a mozivásznon. Apámnak meglett volna hozzá a tehetsĂ©ge, Ă©s azt gondoltam, hogy ezt a könyvet nagyon egyszerű lenne megfilmesĂ­teni, de nagyot tĂ©vedtem! Annak ellenĂ©re, hogy az iskolában is tanĂ­tották, Ă©s több mint 10 milliĂł pĂ©ldányban adták el a könyvet, egy időben a tiltott könyvek listáján is szerepelt­ ami izgatta a fantáziámat, mert szeretem az ilyen kĂĽlönleges dolgokat. Tehát az egĂ©sz meglehetősen ellentmondásos volt, Ă©s nagyon sok Ă©v kellett hozzá, hogy vĂ©gre el tudjam kĂ©szĂ­teni. Egy darabig elkezdtĂĽnk rajta dolgozni, azt hiszem, van is egy videĂł a garázsban, ahol az apám játssza az emlĂ©kek őrĂ©t, az unokaöcsĂ©m, vagyis a hĂşgom fia pedig talán Jonast, Ă©s gyorsan felvettĂĽk az egĂ©sz sztorit. De nagyon elĂ©gedett vagyok azzal, hogy a vĂ©gső filmen ennyit dolgoztunk, mert ez volt a megfelelő csapat. Ă–rĂĽlök, hogy vĂ©gĂĽl Ă­gy vĂ©gződött.

De vĂ©gĂĽl te játszod azt a szerepet, amit az Ă©desapádnak szántál, az emlĂ©kek őrĂ©nek kulcsszerepĂ©t, aki nagyon öregnek tűnik, de valĂłjában egyáltalán nem az. Sokkal inkább mondhatĂł fáradtnak, mert az emberisĂ©g összes emlĂ©kĂ©nek terhĂ©t hordozza. És emellett, hogy arra használja a tudását, hogy segĂ­tsen a VĂ©nek bizottságának meghozni a fontos döntĂ©seket, meg van neki tiltva, hogy megossza a tudását, vagy, hogy arra használja fel, hogy megváltoztassa a társadalmat...

Ezzel a karakterrel sokkal inkább bele tudtam magam Ă©lni az ősz, idősödő fickĂł szerepĂ©be, mint gondoltam. Ăšgy Ă©rzem, mintha az apámat játszottam volna el. Számomra ő volt az emlĂ©kek őrzője, vagyis csak az egyik, mert az anyám Ă©s az apám egyszerre töltöttĂ©k be ezt a szerepet. Olyan mintha az ő munkáját vĂ©geznĂ©m el, Ă­gy kicsit mindig velem van. És a karakter, ő egy olyan srác, aki a mĂşlt összes tudását magában hordozza­ valamit, ami ebben a társadalomban, melyben az emlĂ©kek őrzője lĂ©tezik, mindent, amit az azonosság társadalma eltussolt, a törtĂ©nelmet, Ă©s az emlĂ©keket egyaránt. Mindezek ellenĂ©re tisztában vannak az emlĂ©kek Ă©rtĂ©kĂ©vel, mert nem akarják Ăşjra ugyanazokat a hibákat elkövetni, Ă­gy azt a megoldást választották, hogy az összes emlĂ©ket egy emberre bĂ­zzák, aki megőrzi őket, Ă©s ő ’az emlĂ©kek őre’. Habár a legtöbb törtĂ©netben a ’The Receiver’ nevet kapta. Ez egy tanĂşságos mese, Ă©s most Ă©pp olyan időket Ă©lĂĽnk, amikor szĂĽksĂ©g van az ilyen törtĂ©netekre. Az egyik dolog, amit nagyon szeretek ebben a könyvben, Ă©s egyben a filmben is, az, hogy ez nem egy olyan törtĂ©net, ami lenyomja az egyĂ©rtelmű ĂĽzenetet a nĂ©zők vagy az olvasĂłk torkán, de mĂ©gis olyan kĂ©rdĂ©seket hagy maga után, ami az embereknek eszĂĽkbe jut, miután kilĂ©ptek a mozibĂłl. Sok minden van benne.


Mennyire jelentett kihĂ­vást a könyv tematikájának, Ă©s a törtĂ©net jellegĂ©nek megtartása, miközben egy helytállĂł mozifilm kĂ©szĂ­tĂ©se is a cĂ©lok között volt? És el tudom kĂ©pzelni, hogy nehĂ©z lehetett kĂ©pernyőre vinni az egĂ©szet, mert a könyv vĂ©gĂĽl is arrĂłl szĂłl, hogy mi játszĂłdik le Jonas fejĂ©ben?

Határozottan. Amikor fantasy, Ă©s majdnem mitolĂłgiai törtĂ©netekkel van dolgod, a megfelelő hangsĂşly megtalálása rendkĂ­vĂĽl fontos­ ahhoz kell, hogy átfogja a törtĂ©net fantasztikus rĂ©szeit, de ahhoz is, hogy valĂłs maradjon. És persze ott van az is, hogy vonzĂłvá kell tenni az egĂ©szet azon rajongĂłk számára, akik a könyvet is olvasták. És Ă©pp ez volt az, amivel 18 Ă©ven át bajlĂłdtam: szerettem volna hű maradni a könyvhöz. De vĂ©gĂĽl muszáj volt nĂ©hány gondolatot elhagyni, Ă©s kicsit más vĂ©lemĂ©nyĂ©re is adni, nem csak a sajátomra, mert csak Ă­gy jöhetett lĂ©tre. Az a jĂł a filmiparban, hogy csupa kreatĂ­v emberrel dolgozhatsz egyĂĽtt. Annak Ă©rdekĂ©ben, hogy ezt előnnyĂ© fordĂ­tsd, muszáj engedned nĂ©hány olyan dologbĂłl, amihez ragaszkodsz. Nagyon szerencsĂ©sek vagyunk, hogy Michael Mitnick Ă­rta meg a forgatĂłkönyvet. Fantasztikus ötletekkel rukkolt elő, Ă©s nyitott volt mindenki más ötleteire is. Feldobsz egy ötletet, Ă©s ő csupán egy kicsit változtat rajta, de máris jobb lesz, mint a tiĂ©d volt.

A könyv Ă­rĂłja, Lois Lowry mennyire támogatta a filmet... volt az elmĂşlt 18 Ă©v során vele nĂ©hány beszĂ©lgetĂ©sed erről?

Jesszusom, Lois Lowry rendkĂ­vĂĽl támogatĂł volt, Ă©s nagyon fontos rĂ©sze volt az egĂ©sz forgatás során. Az első tanácsa számunkra az volt, hogy ne ragaszkodjunk mindenhez a könyvben, csupán az egĂ©sznek a lĂ©nyegĂ©t ragadjuk meg változatlanul­ örömmel kijelenthetem, hogy ez sikerĂĽlt, Ă©s nemcsak az Ă©n vĂ©lemĂ©nyem, hanem az ő vĂ©lemĂ©nye szerint is. Nagyon elĂ©gedett vagyok a vĂ©geredmĂ©nnyel. Mivel imádom ezt a könyvet, ezĂ©rt szerettem volna, ha mindenki megszereti ezt a törtĂ©netet, Ă©s elĂ©g biztos vagyok abban, hogy ez Ă­gy is lesz.

Ez a film az, amit már nagyon rĂ©gĂłta szerettĂ©l volna te rendezni, tehát milyen volt, hogy mĂ©gis Phillip Noyce lett a rendező?

Nem is lehetett volna nála jobb szemĂ©ly erre. Az egyik legcsodásabb dolog a Phillip Noyce­ szal valĂł munkában az volt, hogy ő nagyon befogadĂł szemĂ©lyisĂ©g. Ezt Ăşgy Ă©rtem, hogy szerette volna tudni mindenki vĂ©lemĂ©nyĂ©t, minden egyes művĂ©szt megkĂ©rdezett arrĂłl, hogy mit gondol­ Ă©s nem csak utasĂ­tgatott. Megvoltak a saját vĂ©lemĂ©nyei is, Ă©s ezek alapján irányĂ­tott minket, de emellett rendkĂ­vĂĽli mĂłdon Ă©rdekelte az, hogy ki mit gondol, Ă©s mit tud hozzáadni a projekthez. Szerintem a filmkĂ©szĂ­tĂ©s 99%­a már eldől a castingnál, Ă©s ebbe nem csak a szĂ­nĂ©szek kiválogatását Ă©rtem, hanem az egĂ©sz csapatot, a szemĂ©lyzetet, Ă©s a művĂ©szeket egyaránt. A legfőbb szemĂ©ly a rendező, Ă­gy nagyon szerencsĂ©sek voltunk, hogy Phillip Noyce vezĂ©nyelte le a produkciĂłt. A munkához valĂł hozzáállása egyszerűen hihetetlen, annyira kreatĂ­v, Ă©s biztatĂł mindenki számára.

Anyagában kockás D&G zakó
Az itt látható fekete modell talán az idei D&G kollekciók eddigi legjobb ár/érték aránnyal rendelkező zakója.

IdĂ©n sem lesz hiány Ăşj karĂłrákbĂłl, erről a bázeli ĂłrakiállĂ­tás gondoskodik. Folyamatosan frissĂĽlő cikkĂĽnkben bemutatjuk a legfontosabb modelleket.
IdĂ©n Ă©rkezett el 40. Ă©vfordulĂłjához a Patek Philippe legnĂ©pszerűbb modellje, a Nautilus, ennek tiszteletĂ©re kĂ©t kĂĽlönleges verziĂłt jelentettek be.
RenĂ© Weber elemzĂ©sĂ©ből kiderĂĽl, hogy a Rolex toronymagasan vezeti a svájci luxusĂłrák toplistáját. A második helyen az Omega áll.
Az idei Baselworld kiállĂ­tás is számtalan Ăşjdonságot tartogat a luxusĂłrák rajongĂłinak. Folyamatosan frissĂĽlő cikkĂĽnkben a legĂ©rdekesebb modelleket mutatjuk be, tartsatok velĂĽnk!
Amikor mindenki kĂ©t számmal nagyobb felső ruhát, de szűk nadrágot hordott, amikor a fĂ©rfiak nagy rĂ©szĂ©nek is nőies frizurája volt, amikor egy mobiltelefon akkora volt, mint ma egy laptop, na akkor dĂşlt a huszadik század legnagyobb kulturális forradalma.