Szerény növekedés
Stagnál az okostelefon-piac
0 hozzászólás
MTI/TM    2016.07.31

Az okostelefonok világpiaci forgalma nem nőtt lényegesen az idei második negyedévben sem az amerikai International Data Corporation (IDC) informatikai és távközlési piackutató vállalat felmérése szerint.

A második negyedévben 343,3 millió okostelefont értékesítettek a világpiacon, ami mindössze 0,3 százalékkal haladja meg a 2015 második negyedévi 342,4 milliót, de szerény, 3,1 százalékos a növekedés az idei első negyedévi 333,1 millióhoz képest.


A világpiac öt legnagyobb szállítójának rangsora nem módosult, de súlyeloszlásuk kissé változott. A Samsung megőrizte vezető pozícióját, és új modelljeinek köszönhetően piaci részesedésén is erősíteni tudott. Az Apple számára a második negyedév hagyományosan gyenge, mivel ügyfelei a harmadik negyedévi újdonságokra várva visszatartják vásárlásaikat. A Top-5 lista három kínai tagja növelte eladásait és piaci részesedését a listára fel nem került "összes többi" gyártó kárára.

A Samsung a második negyedévben 77,0 millió okostelefont értékesített, 5,5 százalékkal többet az egy évvel korábbinál, ami az idén 22,4 százalékos piaci részesedéshez volt elegendő a korábbi 21,3 százalék helyett. Az Apple eladásai 15,0 százalékkal 40,4 millióra csökkentek, piaci részesedése 11,8 százalékra zsugorodott 13,9 százalékról.

A Huawei 32,1 millió okostelefont értékesített a második negyedévben, 8,4 százalékkal többet, mint tavaly. Piaci részesedése 9,4 százalékra nőtt 8,6 százalékról. A legnagyobb növekedést a lista harmadik helyén álló kínai OPPO érte el: 22,6 millió készüléket értékesített, 136,6 millióval többet, mint egy évvel korábban, piaci részesedése pedig 6,6 százalékra nőtt 2,8 százalékról. A listán ötödik kínai vivo 16,4 millió, az előző évinél 80,2 százalékkal több készülékkel 4,8 százalékos piaci részesedést szerzett 2,7 százalék után.

Az összes többi gyártó eladásai 10,8 százalékkal 154,8 millióra csökkentek a második negyedévben, piaci részesedésük pedig 45,1 százalékra zsugorodott 50,7 százalékról.

Kék Mishumo kardigán
A Mishumo egy feltörekvő márka, mely elsősorban a sportosan elegáns fiatalokat kívánja megcélozni. Kiváló anyagválasztás és a színek megfelelő variálása a márka fő ismertetőjele - na és persze a több helyen is elhelyezett logó.

IdĂŠn sem lesz hiĂĄny Ăşj karĂłrĂĄkbĂłl, erről a bĂĄzeli ĂłrakiĂĄllĂ­tĂĄs gondoskodik. Folyamatosan frissĂźlő cikkĂźnkben bemutatjuk a legfontosabb modelleket.
IdĂŠn ĂŠrkezett el 40. ĂŠvfordulĂłjĂĄhoz a Patek Philippe legnĂŠpszerűbb modellje, a Nautilus, ennek tiszteletĂŠre kĂŠt kĂźlĂśnleges verziĂłt jelentettek be.
RenĂŠ Weber elemzĂŠsĂŠből kiderĂźl, hogy a Rolex toronymagasan vezeti a svĂĄjci luxusĂłrĂĄk toplistĂĄjĂĄt. A mĂĄsodik helyen az Omega ĂĄll.
Az idei Baselworld kiĂĄllĂ­tĂĄs is szĂĄmtalan ĂşjdonsĂĄgot tartogat a luxusĂłrĂĄk rajongĂłinak. Folyamatosan frissĂźlő cikkĂźnkben a legĂŠrdekesebb modelleket mutatjuk be, tartsatok velĂźnk!
MĂĄrcius 21-ĂŠn kerĂźlt megrendezĂŠsre a TrafĂłban az ÁthallĂĄsok cĂ­met viselő konferencia ĂŠs beszĂŠlgetĂŠs, melynek legfőbb cĂŠlja az volt, hogy bemutassa a KĂĄdĂĄr-rendszer utolsĂł ĂŠvtizedĂŠnek kultĂşrĂĄjĂĄt vagy ellenkultĂşrĂĄjĂĄt.