Trendmagazin

Tissot Seastar 1000

A robusztus búvár

2011.03.31 | Kirschner Dávid

A Tissot több, mint százötven éve gyárt magas minőségű órákat. Szinte nem létezik olyan sport, vagy szabadidős tevékenység, melyekhez ne gyártottak volna megfelelő időmérőt. A svájci gyártó mélytengeri kronográfja, a Seastar modell most megújulva tér vissza.


A búvárkodáshoz, és tengeri használathoz kiváló Seastar sorozat legújabb generációja a robusztus, 48 milliméteres méretével még inkább kitűnik a Tissot modellek sorából, ráadásul majdnem két centi vastag is (17,3 milliméter). A tok anyaga természetesen acél, amely 300 méterig vízhatlan, az üveg pedig zafírkristály. A számlap, és a lünetta színe megegyező, ami lehet fekete, vagy tengerkék. A könnyebb leolvasás érdekében a fekete számlapra fehér, vagy narancs, míg a kékre fehér indexeket helyeztek el, és persze szinte minden mutató lumineszkált. Ezenkívül az apró alkatrészek színei is harmonizálnak, ilyen a másodpercmutató, a dátumablak, a számlapon körbe futó hatvanas beosztás egyes indexei, stb. A számlapon való tájékozódást megkönnyíti, hogy a hatos és a tizenkettes arab számmal szerepel. A hármasnál levő dátumablak belesimul a számlapba, egy apró kör alakú ablakon keresztül olvasható le. A bemélyedő segédszámlapok az órát-, percet-, és másodpercet mérik, sorrendben a hatosnál, tizenkettesnél, és kilencesnél. Az óra férfias vonásait erősítik a vaskos mutatók, és a tok durva vonalai, valamint a szálcsiszolás.


Az órában az ETA gyár egyik egyszerűbb, de magas minőségű szerkezete, a C01.211 ketyeg (ezt általában Swatch kronográfokhoz használják). Mivel a tok hátlapja is zafírüveg, működése közben is megcsodálhatjuk a szépen megmunkált szerkezetet. Természetesen nem egyszerűbb modellről van szó, búváróra lévén egy hélium szelep is található a tok bal oldalán, középen, ennek két oldalán pedig egy bevésett felirat jelzi is, hogy hol a szelep. Az óra kapható acél, vagy fekete, illetve tenger kék színű gumi szíjjal is, amin szerepel a modell neve. A gumiszíjat áthajtózárral szerelik, míg az acél verziónál egy speciális búvárórákhoz használt megoldással csatolhatjuk a csuklónkra az órát. Az karóra várható ára ezer és kettőezer dollár között mozog majd, a kiviteltől függően.