Trendmagazin

Új terepen a sportautó-gyártók

A Porsche terepjárótól az Aston Martin limuzinig

2010.06.25 | Molnár Gergely , Horváth Tamás

Nem meghökkentő, már az elmúlt időszakban is tapasztalhattuk, hogy egyes gyárak profiljuktól eltérő különlegességekkel kápráztatták el a nagyérdeműt. Nem burkolt szándékuk ezzel, hogy új érdeklődési köröket megcélozva növeljék az autó eladási statisztikáit. Gondoljunk csak a luxus színvonala által méltán híres Mercedesre, mely ezen elvtől vezérelve, megalkotott egy csöpke női kisautót, a Smartot. Jóllehet, a nevét nem is adta hozzá.De megemlíthetjük a nemrég bemutatott négyajtós Porsche limuzint, a Panamerát, mely egy Porschétól addig nem megszokott módon, már a hátsó üléseken is kényelmes utazást biztosít a minőségi száguldást kedvelőknek, egy coupé szépségével. Vagy emlékezzünk a néhány éve meglepődést keltett, a tradicionálisan sportautókat készítő autógyár városi terepjárójának, a Cayenne-nek a piacra dobására.

A Porsche Cayenne átütő sikert ért el

Aktuálisan nem csekélyebb meghökkentést okoz a nyomdokaiba lépő, szintén tradicionális sportmárka, James Bond legendás autóinak gyártója, az Aston Martin sem. A cég szintén egy luxus szabadidő és egyben sportautó piacra dobásán fáradozik, amely a Lagonda névre hallgat és szintúgy inkább a családos, teret kedvelő, ám de kényelmes sportosságra vágyó közönséget célozza meg. Ez a városi terepjáró, egyenlőre koncepció autó formájában, a tavalyi Genfi Autószalonon mutatkozott be. A rajongók ellenérzései az autó látványától nem szegte a cég kedvét tervei megvalósításához, csak visszaültették rajzasztalaikhoz tervezőiket. Egyelőre kérdéses, hogy módosított változatban mikor mutatkozik be a Lagonda. Úgy tűnik, hamarosan találkozhatunk a világ útjain ezzel a kitörő autós érdekességgel is. A márka szerelmesei számára még külön öröm lehet, hogy a hírek szerint az Aston Martin teljesen egyedi igények alapján készülő autók létrehozásán is munkálkodik majd a jövőben. Teszi mindezt azért, hogy a különleges igények kielégítésével is tágítsa vásárlóinak körét. Újdonságok bevezetésére készteti továbbá a gyárakat, hogy hibrid lázban kezd égni az egész autósvilág.

[kiemelt]
[cim]Új modellek az Aston Martin-nál[/cim]
[tartalom]

 

Az Aston Martin háza táján komoly fejlesztések zajlanak, az elkövetkezendő években hat új modellt jelentet meg a luxusmárka. A sebességmániások és a sportkocsik szerelmesei sem fognak csalódni, hiszen 2013-ban debütál az új DB9, mely jelenleg is a márka egyik legsikeresebb modellje. Az Aston Martin továbbá idén dobta piacra négy ajtós limuzinját, amely a Rapide nevet viseli. Ezzel a Porsche Panamera kihívója lehet ezen a meglehetősen új piacon.

Kifejezetten meglepő az Aston Martin másik új modellje, a Cygnet, mely minden tekintetben eltér a luxuscég eddigi autóitól. A Toyota iQ alapjaira épülő Cygnet nem más, mint egy mini Aston Martin. Az egyértelműen városi kisautó - mely fogyasztási szempontból is kifejezetten jó választás lehet -, az Aston Martintól megszokott minőséget képviseli. A vásárlók nem csak a megrendelhető extrák közül válogathatnak, de szabadon eldönthetik, milyen színű, vagy mintájú legyen autójuk. Az Aston Martin teljes mértékben alkalmazkodik a vevői igényekhez, éppen ezért könnyedén egyedivé varázsolhatjuk a Cygnet-et például ha a zebracsíkos kivitelt választjuk. Az Aston Martin Cygnet a tengerentúlon 32.000 $-os listaárral érkezik.


A gyártó szakemberei szerint a Cygnet sikeres lehet, hiszen felméréseik szerint jelenleg is az Aston Martin tulajdonosok mintegy 30%-a rendelkezik valamilyen városi, kisfogyasztású autóval, melyet most lecserélhetnek kedvenc márkájuk verziójára. [/tartalom]
[/kiemelt]

Manapság a szén-dioxid kibocsátás csökkentése egyre nagyobb hangsúlyt kap. Ez önmagában már nem is újdonság vagy érdekesség, de az hogy a Porsche mellett szintén legendás Ferrari cég is a zászlajára tűzte ezen jelszavakat, már annál inkább. Nem csoda, hiszen minden komolyabb autógyártónak részben megvalósult, részben még csak közeli, de komoly terve, hogy ilyen járműveket több típusban is elérhetővé tegyen a vásárlói számára. Szintén Genfben mutatta be idén magát a Ferrari hibrid első gyakorlati megvalósulása, az 599 GTB Fiorano. Az autó, mely Luca di Montezemolo elnök szerint csak a kezdet, sőt ígérete szerint nem kell már sok esztendőnek eltelnie, hogy az összes típusuk elérhetővé váljon ilyen formában is. Ez azt jelenti, hogy nemsokára benzines-elektromos Ferrarik is hasítani fogják az aszfaltot.

Ferrari 599 GTB Fiorano

Ezek alapján kijelenthetjük, hogy a jövőben egyes presztízst elnyert márkanevek nem egy skatulyába helyezhető stílust, formát vagy rendeltetési célt fognak jelenteni, mind inkább a minőséget, mely több területen is megmutatja magát.