Nem meghökkentő, már az elmúlt időszakban is
tapasztalhattuk, hogy egyes gyárak profiljuktól eltérő
különlegességekkel kápráztatták el a nagyérdeműt. Nem
burkolt szándékuk ezzel, hogy új érdeklődési köröket
megcélozva növeljék az autó eladási statisztikáit.
Gondoljunk csak a luxus színvonala által méltán híres
Mercedesre, mely ezen elvtől vezérelve, megalkotott egy
csöpke női kisautót, a Smartot. Jóllehet, a nevét nem is
adta hozzá.De megemlíthetjük a nemrég bemutatott négyajtós
Porsche limuzint, a Panamerát, mely egy Porschétól addig nem
megszokott módon, már a hátsó üléseken is kényelmes utazást
biztosít a minőségi száguldást kedvelőknek, egy coupé
szépségével. Vagy emlékezzünk a néhány éve meglepődést
keltett, a tradicionálisan sportautókat készítő autógyár
városi terepjárójának, a Cayenne-nek a piacra dobására.
Aktuálisan nem csekélyebb meghökkentést okoz a
nyomdokaiba lépő, szintén tradicionális sportmárka, James
Bond legendás autóinak gyártója, az Aston Martin sem. A cég
szintén egy luxus szabadidő és egyben sportautó piacra
dobásán fáradozik, amely a Lagonda névre hallgat és szintúgy
inkább a családos, teret kedvelő, ám de kényelmes
sportosságra vágyó közönséget célozza meg. Ez a városi
terepjáró, egyenlőre koncepció autó formájában, a tavalyi
Genfi Autószalonon mutatkozott be. A rajongók ellenérzései
az autó látványától nem szegte a cég kedvét tervei
megvalósításához, csak visszaültették rajzasztalaikhoz
tervezőiket. Egyelőre kérdéses, hogy módosított változatban
mikor mutatkozik be a Lagonda. Úgy tűnik, hamarosan
találkozhatunk a világ útjain ezzel a kitörő autós
érdekességgel is. A márka szerelmesei számára még külön öröm
lehet, hogy a hírek szerint az Aston Martin teljesen egyedi
igények alapján készülő autók létrehozásán is munkálkodik
majd a jövőben. Teszi mindezt azért, hogy a különleges
igények kielégítésével is tágítsa vásárlóinak körét.
Újdonságok bevezetésére készteti továbbá a gyárakat, hogy
hibrid lázban kezd égni az egész autósvilág.
Â
Az Aston Martin háza táján komoly fejlesztések
zajlanak, az elkövetkezendő években hat új modellt jelentet
meg a luxusmárka. A sebességmániások és a sportkocsik
szerelmesei sem fognak csalódni, hiszen 2013-ban debütál az
új DB9, mely jelenleg is a márka egyik legsikeresebb
modellje. Az Aston Martin továbbá idén dobta piacra négy
ajtós limuzinját, amely a Rapide nevet viseli. Ezzel a
Porsche Panamera kihívója lehet ezen a meglehetősen új
piacon.
Kifejezetten meglepő az Aston Martin másik új
modellje, a Cygnet, mely minden tekintetben eltér a luxuscég
eddigi autóitól. A Toyota iQ alapjaira épülő Cygnet nem más,
mint egy mini Aston Martin. Az egyértelműen városi kisautó -
mely fogyasztási szempontból is kifejezetten jó választás
lehet -, az Aston Martintól megszokott minőséget képviseli.
A vásárlók nem csak a megrendelhető extrák közül
válogathatnak, de szabadon eldönthetik, milyen színű, vagy
mintájú legyen autójuk. Az Aston Martin teljes mértékben
alkalmazkodik a vevői igényekhez, éppen ezért könnyedén
egyedivé varázsolhatjuk a Cygnet-et például ha a zebracsíkos
kivitelt választjuk. Az Aston Martin Cygnet a tengerentúlon
32.000 $-os listaárral érkezik.
A gyártó szakemberei szerint a Cygnet sikeres lehet, hiszen
felméréseik szerint jelenleg is az Aston Martin tulajdonosok
mintegy 30%-a rendelkezik valamilyen városi, kisfogyasztású
autóval, melyet most lecserélhetnek kedvenc márkájuk
verziójára.
Manapság a szén-dioxid kibocsátás csökkentése
egyre nagyobb hangsúlyt kap. Ez önmagában már nem is
újdonság vagy érdekesség, de az hogy a Porsche mellett
szintén legendás Ferrari cég is a zászlajára tűzte ezen
jelszavakat, már annál inkább. Nem csoda, hiszen minden
komolyabb autógyártónak részben megvalósult, részben még
csak közeli, de komoly terve, hogy ilyen járműveket több
típusban is elérhetővé tegyen a vásárlói számára. Szintén
Genfben mutatta be idén magát a Ferrari hibrid első
gyakorlati megvalósulása, az 599 GTB Fiorano. Az autó, mely
Luca di Montezemolo elnök szerint csak a kezdet, sőt ígérete
szerint nem kell már sok esztendőnek eltelnie, hogy az
összes típusuk elérhetővé váljon ilyen formában is. Ez azt
jelenti, hogy nemsokára benzines-elektromos Ferrarik is
hasítani fogják az aszfaltot.
Ezek alapján kijelenthetjük, hogy a jövőben egyes presztízst elnyert márkanevek nem egy skatulyába helyezhető stílust, formát vagy rendeltetési célt fognak jelenteni, mind inkább a minőséget, mely több területen is megmutatja magát.