Trendmagazin

Világszerte megszűnik a D&G márka

Mi lesz a budapesti D&G sorsa?

2011.05.02 | Szabó Adrienn

2011 egyik legnagyobb kérdése a divat világában, hogy mi lesz a D&G sorsa. Nos, a hír igaz, a márka megszűnik világszerte, pontosabban beolvad a Dolce & Gabbanába. A forgalmazóknak Domenico Dolce által elküldött hivatalos levél szerint: ”A D&G visszatér a Dolce & Gabbana világába!”

Domenico Dolce és Stefano Gabbana beolvasztja a D&G-t a Dolce & Gabbanába

Az egyik legközkedveltebb luxusmárka úgy néz ki, eltűnik a piacról. Domenico Dolce és Stefano Gabbana a hetekben közölte a hírt a nagynyilvánossággal, miszerint a D&G-t meg fogják szüntetni. Sokan cikkükben óriási árkülönbségre, tízes szorzóra hivatkoznak. Nos, ez nem igaz. Az igazi problémát pont az jelenti, hogy 10 - maximum 15%-os árkülönbség fedezhető fel a két brand között. Tulajdonképpen ugyanazt a minőségi, magas kategóriás, luxusterméket kaptuk mind a két márkacsaládtól, és a stílusirányt illetően is nagy volt a hasonlóság. Mivel nem volt nagy különbség a két márka által kínált termékek közt, így mondhatni egymás konkurenciájává váltak, ahelyett, hogy egymást erősítették volna.

A gazdasági világválságra is több helyen hivatkoztak külföldi lapoknál. Egészen biztos, hogy ez is hozzájárult a két vezető tervező döntéséhez, ugyanis Japánban és világszerte több helyen, több üzletet bezártak az elmúlt év során. A vásárlók létszáma a felmérések szerint, állítólag csökkent. Andrusch József szerint ez hatalmas tévedés. „A D&G nagyon komoly nyereséget termelt a cégnek, ezért is emelik át a D&G stílust a Dolce Gabbana kollekcióba..” – nyilatkozta magazinunknak. A jelenleg még működő üzleteknek a jövőben lehetőségük nyílik átállni a Dolce & Gabbana vonalra, mely magába fogja foglalni a D&G-t is.

A magyar oldalakat olvasgatva, elég fura dolgokkal találkoztam. Néhány elég vad kacsát fel is hoznék: Magyarországon nem is lesz többé fellelhető a márka egyetlen ága sem, Andrusch József a magyar D&G tulajdonosa képtelen fenntartani a 400 négyzetméteres üzletét, csődeljárást indítottak a magyar üzlet ellen. Ez már csak azért sem igaz, mert az Andrássy út egyik legnagyobb árbevételű üzletéről beszélünk, mely a válság ellenére is nyereséges - ezt is biztos forrásból tudjuk. Valóban felszámolás alatt áll egy másik cég, mely 2007-ig a D&G hivatalos magyar forgalmazója volt, azonban 2008-ban a DolceGabbana Srl a szerződés lejártával visszavette a forgalmazási jogot. „A cég csődeljárás alatt áll, de az olasz életigenlő magatartáshoz méltón igyekeznek pozitívan szemlélni a helyzetet” – sokan ezt félreértették, nos ez az Itiierre-re vonatkozik, nem a D&G- re.

A budapesti D&G átalakul Dolce & Gabbana üzletté

Úgy döntöttünk, mi a végére járunk a dolgoknak és megkerestük a megfelelő személyt, aki biztos információkkal látott el bennünket. Így, elsők közt lehetünk, akik olvasóik elé tárják a teljes igazságot. ”A helyzet az, hogy a D&G márkanév szűnik meg (2012 tavasz/nyár lesz az utolsó kollekció), a két vonal egybeolvad és Dolce & Gabbana néven lesz kapható. A Dolce & Gabbana kollekció tehát kibővül, magában fogja foglalni a most D&G márkanév alatt futó lendületes, friss, fiatalos vonalat. Üzletünk át fog állni a Dolce & Gabbana forgalmazására” – nyilatkozta a budapesti D&G marketinges munkatársa.

Szerintem nem kell semmilyen jellegű magyarázatot fűznöm ehhez, a D&G-nek ugyan búcsút inthetünk, de helyette valami újat, valami többet kapunk. A Dolce Gabbana pedig, a világ első 3 legismertebb, legnépszerűbb ruházati brandje közé tartozik, nem kell felzárkóznia a Gucci vagy a Louis Vuitton mellé, mert már régóta ott van! Nem áll meg az élet 2012 nyara után sem, ami azt jelenti, hogy a jövőben is olvashattok oldalunkon az aktuális kollekcióról – természetesen továbbra is tőlem.